آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۸
ورزش
۹

تکواندوکاران ایران همه عناوین را درو کردند

قهرمانی جهان با انتخاب بهترین مربی و بازیکن

تکواندوکاران ایران با غلبه بر روسیه در فینال رقابت های جام جهانی آبیجان ساحل عاج بر سکوی قهرمانی ایستادند.

در پایان این رقابت ها با حضور هشت تیم برتر جهان و به مدت دو روز برگزار شد که در گروه مردان ایران قهرمان، روسیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم های ساحل عاج و کره جنوبی مشترکا سوم شدند.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی که موفق شده بود با کسب قهرمانی در رقابت های لیگ به شیوه جام جهانی، به عنوان نماینده ایران راهی این دوره از مسابقات شود، در مرحله مقدماتی این میدان با تیم های چین، نیجر و ساحل عاج هم گروه بود، این تیم در گام نخست چین را از پیش رو برداشت. در ادامه تیم نیجر را مقتدرانه شکست داد و در سومین دیدار نیز باید به مصاف نمایندگان میزبان می‎رفت که با انصراف این تیم از مبارزه برابر تکواندوکاران ایران، درنهایت ایران بدون توقف و با سه پیروزی متوالی راهی نیمه نهایی شد. نمایندگان ایران در مرحله نیمه نهایی رودرروی تیم کره جنوبی قرار گرفتند و در این دیدار با غلبه مقتدرانه (55 بر 38) بر کره ای ها فینالیست شدند. در فینال نیز در دیداری حساس و نفسگیر موفق شدند نمایندگان روسیه را 36 بر 34 مغلوب کنند و بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند.

سروش احمدی، هادی تیران ولی پور، سیدحسین احسانی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی و عرفان ناظمی ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی را در این رقابت ها تشکیل داده بودند که با هدایت سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی، رضا ایمان زاده به عنوان مربی و علی رضایی به عنوان مربی بدنساز به مصاف رقبایشان رفتند. سیدنعمت خلیفه بهترین مربی جهان و مهدی خدابخشی به عنوان برترین بازیکن این رقابت ها انتخاب شدند.