آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۶
ایران زمین
۱۹

آخر هفته ای برفی و بارانی در 8 استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، با ورود سامانه بارشی در آخر هفته، 8 استان با بارش های باران و برف مواجه خواهند شد. بر اساس این اطلاعیه، اواخر وقت امروز پنجشنبه در جنوب خوزستان و شمال استان بوشهر بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود. فردا جمعه هم بارش باران و رعد و برق در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر و خوزستان رخ خواهد داد. همچنین در خوزستان، نیمه جنوبی فارس، شمال و غرب هرمزگان؛ بارش باران و وزش باد شدید موقت همراه با آبگرفتگی معابرپیش بینی می شود. در این مدت ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد وجنوب و شرق لرستان نیز شاهد بارش برف خواهند بود. شنبه هفته آینده (25 آذر) هم در خلیج فارس بویژه در مناطق مرکزی و شرقی بارش باران با رعد و برق، درهرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها پیش بینی می شود که بارش در مناطق مرتفع و سردسیر کرمان به شکل برف خواهد بود. بارش برف در مناطق کوهستانی استان های یاد شده موجب اختلال در تردد جاده ای می شود. انتظار می رود فعالیت این سامانه بارشی روز یکشنبه(26 آذرماه) نیز در مناطقی ازجنوب و شرق کشور ادامه داشته باشد.

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس

پلیس راه استان البرز نیز اعلام کرد، با توجه به تعطیلی آخرهفته، محدودیت ترافیکی درجاده کرج - چالوس به اجرا گذاشته می شود. براین اساس تردد وسایل نقلیه از ساعت 14 فردا جمعه 24 آذر ماه تا ساعت 24 همان روز از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است. همچنین تردد وسایل نقلیه ازساعت 17 همان روز (جمعه 24آذرماه) تا ساعت 24 روز یاد شده از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود که این ممنوعیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران در حال بازگشت از سفر در این مسیر اجرا می شود. چنانچه درمدت زمان مقرر بارترافیکی تخلیه نشود ساعت اعمال محدودیت افزایش خواهد یافت. ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و بالعکس ادامه دارد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزآماده پاسخگویی در مورد وضعیت راه های کشور و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.