آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
اخبار کشور
۱۰

وزیر کشور: در حوزه مدیریت بحران سازمان مردم نهاد فعال نداریم

وزیر کشور گفت: در زلزله کرمانشاه خلا سمن ها را احساس کرده و در حوزه مدیریت بحران سمن فعالی نداریم.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر دیروز در همایش منطقه ای «صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر» اظهار داشت: آسیب های اجتماعی از حوزه هایی است که توجه بیشتری باید به آن شود که در این راستا فعالیت های هماهنگ و موثری را انجام داده ایم و با وجود اینکه سمن ها اقدامات خوبی را انجام داده اند اما اولویت بندی درست و استفاده از ظرفیت های موجود به خوبی انجام نگرفته است.

وزیر کشور بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه مشکلات اجتماعی و اعتیاد، نشست هایی در وزارت کشور برنامه ریزی شده و نخستین نشست آن با حضور سران قوا و مقام معظم رهبری تشکیل و حاصل آن شکل گیری جریان عمیق، هماهنگ و منسجم برای مدیریت آسیب های اجتماعی بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ضعف اعتقادی و دینی یکی از مسائل اصلی روی آوردن به آسیب های اجتماعی به شمار می رود، اظهار داشت: بیش از 57 درصد از افرادی که معتاد هستند دارای شغل بوده و باید این موضوع که چه شغل هایی آسیب پذیرتر هستند بررسی و علت ها و ریشه ها را پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زلزله کرمانشاه خلاء سمن ها را احساس کرده و در حوزه مدیریت بحران سمن فعالی نداریم؛ در این زلزله در 14 ساعت، 7 هزار مجروح را از مناطق زلزله زده به پشت مناطق راهی کرده و در ساعات اولیه 2 هزار و 700 نفر از زیر آوار بیرون آمدند که این کمک رسانی در دنیا بی سابقه است.

رحمانی فضلی بیان کرد: سپاه و هلال احمر و مردم با همه قوا آنجا حضور داشتند و تا ساعت 10 شب، 25 هزار چادر توزیع کرده اما ما یک تشکل توانمند و تقسیم کار شده در سرپل ذهاب نداشتیم که در این راستا پیشنهاد این است که همکاری های مردمی و سمن ها قوت گیرد.