آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
اخبار کشور
۱۰

جلیلی در نشست تخصصی بررسی عملکرد وزیر کار: ویژگی دولت مقتدر ایجاد جنجال نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخش مهمی از امنیت، امنیت شغلی است و شاید حتی بتوان امنیت شغلی را مهمترین مقوله در بحث امنیت در ذهن مردم دانست.

به گزارش فارس، سعید جلیلی در نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم گفت: اگر از یک وزیر نقد می شود باید به نقاط قوت او هم توجه شود؛ برخی مباحثی که در شعارهای دولت دوازدهم مانند «حقوق شهروندی»، «آرامش» و «امنیت» بیان شده خوب و درست است ولی مردم باید این مولفه ها را در تمام وجوه زندگی خود احساس کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای مثال بخش مهمی از امنیت، امنیت شغلی است و شاید حتی بتوان امنیت شغلی را مهمترین مقوله در بحث امنیت در ذهن مردم دانست.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت ها باید فراتر از ارائه آمار هدفگذاری کنند، مثلا وقتی یک ساعت کار در هفته هم شغل محسوب شود، این آمار نباید برای دولتمردان راضی کننده باشد زیرا کسی را که در طول هفته فقط یک ساعت کار دارد نمی توان شاغل محسوب کرد.

وی افزود: همچنین بخش دیگری از امنیت شغلی موضوع «ایمنی شغلی» است که این مساله نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مشکلات موجود بین کارگران و کارفرمایان تصریح کرد: گاهی اوقات برخی مشکلات از عدم شناخت قوانین نشات می گیرد لذا آشنایی با قوانین می تواند منجر به کاهش بخشی از مشکلات بین کارفرما و کارگران شود.جلیلی اظهار داشت: برخی از وظایف دولت با ساز و کار موجود و ساختار فعلی عملیاتی نمی شود و باید شیوه های جدید برای غلبه بر مشکلات و موانع بوروکراسی به کار بست. مثلا خیلی از مشکلات را می توان با مشارکت مردم حل و فصل کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت مقتدر دولتی است که تصمیم خود را در نهایت بتواند عملیاتی و اجرا کند نه آنکه صرفا جار و جنجال ایجاد کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ظرفیت بزرگ تشکل های صنفی برای پیگیری و حل مشکلات، گفت: این تشکل ها می توانند اجرای قوانین را از مسئولان مطالبه کنند تا مشکلات در این باره به حداقل برسد.