آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
اخبار کشور
۱۰

طی نامه ای به رئیس جمهور انجام شد: انتقاد 20 تشکل بسیج دانشجویی نسبت به سکوت دولت درباره تقسیم قدس

20 تشکل بسیج دانشجویی کشور طی نامه ای به رئیس جمهور تقسیم قدس در سازمان همکاری های اسلامی را اقدامی خیانت آمیز دانسته و نسبت به آن انتقاد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، 20 تشکل بسیج دانشجویی کشور طی نامه ای به رئیس جمهور تقسیم قدس در سازمان همکاری های اسلامی را اقدامی خیانت آمیز دانسته و نسبت به آن انتقاد کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در همه ادوار گذشته تنها راه حل مسئله قدس و فلسطین را مبارزه همه جانبه دائمی و خستگی ناپذیر دانسته و برحق بازگشت آوارگان فلسطینی و برگزاری انتخابات آزاد به عنوان حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین تاکید کرده است که نمونه آن در کلام رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه به مسلح سازی کرانه باختری و مبارزه برای «آزادی نهر تا بحر و نه حتی یک وجب کمتر» است.

این نامه می افزاید: حضور جنابعالی و وزیر امورخارجه در کنفرانس اخیر سازمان همکاری های اسلامی بود که سخنان دیپلمات مآبانه و غیرانقلابی حضرتعالی و عدم شفافیت و تبیین گری دیدگاه جمهوری اسلامی که توام با سکوتتان در خصوص بیانیه پایانی این اجلاس صورت گرفت، اندک امیدهای ملت ایران نسبت به دولت شما را رو به تباهی برد.

دانشجویان ادامه داده اند: پر واضح است که از منظر جمهوری اسلامی ایران تقسیم قدس به بخش شرقی و غربی از اساس مردود بوده و شهر قدس پایتخت کشور و دولت فلسطین خواهد بود. خیانتی که هفته گذشته در سازمان همکاری های اسلامی صورت پذیرفت، زمینه نابودی فلسطین و رسمیت بخشیدن به رژیم منحوس صهیونیستی بود.

در این نامه همچنین تصریح شده است: قدس غربی-شرقی شروع پروژه ای جدید برای برهم زدن معادلات منطقه ای و ورود رژیم صهیونیستی به عرصه های دیگر است.

دانشجویان تاکید کردند: تعجب آنجایی بیشتر شد که شما و وزیر خارجه تان را در اجلاسی مشاهده کردیم که نتیجه آن رای به قدس شرقی برای فلسطینیان شد! متاسفانه مطرح نکردن ایده، «همه قدس از برای همه فلسطینیان» از سوی شما و دستگاه دیپلماسی تان در این چند ماه و چند روز و بدتر از آن سکوت در سازمان و عدم حمایت قاطع و صریح، باعث مطرح و برجسته شدن این طرح کثیف گردید.