آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
اخبار کشور
۱۰

پزشکیان: همه سپرده های 200 میلیونی کاسپین تا پایان آذر پرداخت می شود

نایب رئیس مجلس در تشریح جزئیات نشست نمایندگان سران سه قوه برای حل مشکلات موسسات مالی گفت: تا پایان آذرماه سپرده گذارانی که در کاسپین 200 میلیون و بیشتر سپرده گذاری کردند تا 200 میلیون تومان پولشان را دریافت می کنند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آخرین پیگیری ها تصمیم پرداخت تا مبلغ 200 میلیون تومان به سپرده گذاران تا سقف 200میلیون تومان سپرده و بیش از این در حال اجرا است و تا پایان آذر ماه نیز تمام کسانی که در موسسه کاسپین 200 میلیون و بیش از این سپرده گذاری کرده اند تا 200 میلیون تومان دریافت می کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به سپرده گذاران موسسات دیگر همانند وحدت ایرانیان، البرز ایرانیان و افضل توس نیز تا 100میلیون تومان به روش کاسپین پرداخت می شود، افزود: برای هر یک از این موسسات یک بانک تسهیل کننده برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف تعیینی مشخص شده است.

وی افزود: باید در تسویه سپرده های مردم تسریع شود و اظهار نکرد که تا دو سال می توان پول را تسویه کرد، چراکه تا دو سال مشخص نیست چه اتفاقی رخ می دهد، لذا اگر گروه شناسایی و تسویه نیز در فعالیت های خود تعلل کنند قوه قضاییه با آنها برخورد می کند.

پزشکیان با بیان اینکه مقرر شده تا قوه قضاییه با تمام افرادی که در این روند دخیل بودند و سبب شدند که سپرده های مردم به مشکل برخورد کند و مردم نتوانند سپرده های خود را دریافت کنند برخورد قانونی کند، ادامه داد: با تمام افرادی که در هیئت مدیره ها پول های کلان دریافت کردند یا افرادی که موسس بودند و برای خود قصرهایی خریداری کردند و اقداماتی انجام داده اند که در عقل آدمی نمی گنجند باید برخورد شود.

وی اظهار داشت: با حسابرسی که حساب بانک را به صورت کاذب بالا نشان داده و اظهار کرده که سرمایه موسسه با فعالیت آن همخوانی دارد در حالی که همخوانی نداشته است و سرمایه آنها کمتر از تعهداتی بوده که آنها ایجاد کرده اند، باید برخورد شود. قوه قضاییه باید با تمام افراد دخیل همانند حسابرس ها، مدیران شبکه و تمامی مقصران در بروز این مشکلات برخورد کند.