آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
ورزشی
۹

نتیجه سفر و رایزنی های چهار روزه مدیران پرسپولیس در ترکیه چه بود؟!

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: در سفر به ترکیه به موفقیت های خوبی دست پیدا کردیم که محصول حمایت ها و تلاش های بسیاری است.

حمیدرضا گرشاسبی در گفت وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: زمانی که رئیس جمهور محترم ترکیه به کشورمان سفر کردند، سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان اختلاف پرسپولیس با باشگاه ریزه اسپور را با ایشان مطرح و مقرر شد برای رفع مشکل و اختلاف، پیگیری لازم صورت گیرد که در راستای همین جلسه، همراه با اعضای کمیته حقوقی و بین الملل به ترکیه سفر کردیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: سفر ما نیز با سفر آقای رئیس جمهور و گروه همراه برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران عضو سازمان همکاری اسلامی به ترکیه همراه شد که شرایط خوبی را برای پیگیری های ما ایجاد کرد. گرشاسبی افزود: در این سفر چهار روزه، طی چند نوبت با مقام ها و مسئولان باشگاه ریزه اسپور تشکیل جلسه دادیم و در نهایت به توافق های خوبی رسیدیم. درباره جزئیات این توافق در روزهای آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت ولی به طور قطع حاصل تمام این تلاش ها آن خواهد بود که مشکلات پیش رو و سوء تفاهم های پیش آمده مرتفع خواهد شد.

درخصوص پرونده ریزه اسپور و پرسپولیس باید گفت که این پرونده دو وجه متفاوت دارد. یک بخش آن مذاکرات باشگاه پرسپولیس با ریزه اسپور درباره شکایت این باشگاه است و بخش دیگر هم مسئله محکومیت فیفا به دلیل نقض قوانین است.

ممکن است پرسپولیسی ها بتوانند رضایت ریزه اسپور را کسب کرده و از جریمه مالی کم کنند یا آنرا با شرایط خاصی به ریزه اسپور بدهند؛ اما درباره اینکه بتوان رای فیفا را شکست بعید به نظر می رسد. چرا که فیفا رای را به خاطر نقض قوانین خودش صادر کرده است و این موضوع ربطی به بازپس گیری شکایت ریزه اسپور ندارد.