آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
ورزشی
۹

رحیمی: تغییرات صورت گرفته در بازی های آسیایی به ضرر ورزش ماست

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی گفت: بازی های آسیایی در شهرها و حومه های مختلف برگزار می شود و ما حتی نمی توانیم یک رشته را هم حذف کنیم.

اصغر رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نشست سرپرستان تیم های شرکت کننده در بازی های آسیایی 2018 اظهار داشت: این مسابقات علاوه بر دو شهر جاکارتا و پالمبانگ در حومه ها نیز برگزار می شود. کاروان ما هم در تمام مناطق ورزشکار دارد و این موضوع برای کشورهایی که بیش از 500 نفر را اعزام می کنند مثل ایران مشکل ساز خواهد بود. بنابراین نمی توانیم بگوییم حتی در یک حومه هم ورزشکاری اعزام نمی کنیم.

وی افزود: در جاکارتا دهکده ورزشکاران ساخته شده اما در پالمبانگ یک مجتمع دارند و در حومه ها نیز هتل ها پذیرای ورزشکاران خواهند بود. بنابراین کار نظارت سخت تر خواهد شد. به عنوان مثال فوتبال مردان در یکی از حومه ها برگزار می شود که 300 کیلومتر فاصله دارد. ورزشکاران نیز در هتل مستقر خواهند شد. به همین دلیل نمی توانیم بگوییم فوتبال را حذف می کنیم. البته این موضوع کار را برای میزبان هم سخت تر می کند. وقتی 10 هزار ورزشکار در شهرهای مختلف باشند مسائل پرواز در راه هم مطرح می شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی درباره تغییراتی که در حذف و اضافه شدن برخی ماده ها صورت گرفته، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم عنوان پنجمی دوره قبل را تکرار کنیم، کار بزرگی انجام داده ایم. در حالت کلی تغییراتی که ایجاد شده به ضرر ماست. به عنوان مثال در کوراش ماده های سنگین وزن را حذف کردند که ما شانس مدال داشتیم. البته این موضوع فقط مربوط به ایران نیست اما در حالت کلی تغییرات به نفع ما نخواهد بود.