آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۴
اقتصادی
۴

رئیس سازمان چای خبر داد: آغاز پرداخت 30 میلیارد تومان وام به چایکاران

رئیس سازمان چای با بیان اینکه 80درصد مطالبات چایکاران تسویه شده است؛ از آغاز پرداخت 30 میلیارد تومان وام به کشاورزان و کارخانجات خبر داد.

محمدولی روزبهان در گفت وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه حدود 160 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شده است، اظهار داشت: به طور متوسط نزدیک 80 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.وی کل مطالبات کشاورزان را 203 میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: حدود 43 میلیارد تومان از بدهی کشاورزان باقی مانده که پیگیر هستیم که هرچه زودتر تسویه شود.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه مطالبات چایکاران سال گذشته 28 اسفندماه تسویه شد، افزود: چای دو بخش دولتی و خصوصی دارد؛ سهم دولت 60 درصد و سهم کارخانجات 40 درصد است.

روزبهان با اشاره به اینکه از 43 میلیارد تومان باقی مانده، حدود 33میلیارد تومان مربوط به کارخانجات و 10 میلیارد تومان آن متعلق به دولت است، درباره اینکه آیا باقی مطالبات چایکاران در دی ماه تسویه خواهد شد؟ گفت: تمام تلاش ما این است که در دی و بهمن این مطالبات تسویه شود و به اسفند نرسد.وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز پرداخت وام صندوق حمایت از صنعت چای کشور خبر داد و افزود: طی سه الی چهار روزی که پرداخت وام شروع شده، 2/5 میلیارد تومان وام با کارمزد چهار درصد به کشاورزان وصاحبان کارخانجات چای سازی پرداخت شده است؛ پیش بینی می شود امسال حدود 30 میلیارد تومان وام از این صندوق به کشاورزان و کارخانجات پرداخت شود درحالی که سال گذشته، اعتبار پیش بینی شده برای پرداخت این وام، 16میلیارد تومان بود.