آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۵
حوادث
۱۹

سودای مرگبار کوچ پسر 17 ساله به تهران

سودای کوچ کردن به تهران، جان پسر 17 ساله را در آخرین روز تعطیلات نوروز گرفت. قاتل عمویش بود که در آستانه قصاص، رضایت اولیای دم را جلب کرد و از مرگ نجات یافت.

به گزارش جام جم، 13 فروردین 89، مرگ مشکوک شاهین 17 ساله در بیمارستان سوم شعبان دماوند به پلیس اطلاع داده شد. چند نفر از دوستان شاهین که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند به ماموران گفتند: «امروز برای کار کردن به باغی در اطراف دماوند رفته بودیم که ناگهان شاهین و عمویش جواد با هم درگیر شدند و جواد با ضربه های چاقو او را کشت.» جواد خیلی زود دستگیر شد و در بازجویی ها به قتل به خاطر اختلافات شخصی اعتراف کرد و به زندان افتاد. او در جلسه محاکمه گفت: «آن روز برای کار به باغ رفته بودیم که شاهین گفت می خواهد دماوند را ترک کند و برای کار کردن به تهران برود. من مخالفت کردم. جرو بحث مان بالا گرفت و او با مشت به چشمم کوبید. چاقوی میوه خوری را برداشتم و یک ضربه به سر شاهین زدم. او خم شد سنگ بردارد که یک ضربه دیگر هم زدم که این بار به گردنش خورد.» در پایان دادگاه، قضات، متهم را به قصاص محکوم کردند.

با تائید دیوان عالی کشور، متهم در آستانه طناب دار قرار گرفت، اما سرانجام اولیای دم رضایت دادند و متهم نجات پیدا کرد. او در جلسه محاکمه از جنبه عمومی جرم، گفت: «در این هفت سال از کاری که کردم پشیمانم و از اولیای دم حلالیت می طلبم.» قضات نیز متهم را به هفت سال و هفت ماه زندان محکوم کردند.