آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف 18 کانتینر ظروف شیشه ای و فلزی قاچاق در ایرانشهر

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از کشف تعداد 18 کانتینر حاوی 228 هزار و 615 کیلوگرم ظروف شیشه ای و فلزی مشکوک به قاچاق در نزدیکی شهرستان ایرانشهر از سوی اداره اطلاعات استان خبر داد.

حمید میرزایی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در همین راستا 20 نفر متهم به قاچاق کالا دستگیر و پرونده پس از تحویل کالاهای مکشوفه به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی، جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای به تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر ارجاع شد.

وی ادامه داد: در محموله توقیفی در برخی کانتینرها درحالی که در سامانه گمرکی ظروف با جنس «استنلس استیل» ثبت شده بود اما پس از کشف مشخص شد که بر روی کالا جنس آلومینیوم با پوشش سرامیک درج شده است که از این طریق به دنبال اغفال مشتریان بودند.

وی اضافه کرد: در محموله مکشوفه برای برخی کالاها نیز در حالی که بلور ثبت شده بود اما با نظر کارشناس و آزمایشگاه جنس کالا کریستال اعلام شده بود.

میرزایی گفت: در یکی از کانتینرها نیز یک جعبه حاوی بیش از 300 هزار برگه هلوگرام با نشان شرکتی معتبر که بصورت ماهرانه ای جاساز شده بود توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف شد.وی افزود: درادامه روند رسیدگی به پرونده شعبه رسیدگی کننده اقدام به استعلام از مراجع مرتبط کرد که در پاسخ ارائه شده عدم مطابقت کالای ثبت شده با مدارک و نتایج آزمایش های استاندارد تایید شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان بیان نمود: قاچاقچیان با شگردهای فوق العاده پیشرفته و برنامه ریزی هوشمندانه علاوه بر تغییرات در نوع کالا قصد داشتند بدون انجام صحیح تشریفات قانونی کالا را وارد بازار کنند.

وی اضافه نمود: شعبه رسیدگی کننده براساس نحوه کشف کالا، اظهارات متهمین پرونده، استعلامات صورت گرفته و سایر مستندات موجود در پرونده تخلف را محرز دانست و متهم ردیف اول را بعنوان مباشر علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به میزان 50 میلیارد ریال و متهم ردیف دوم را بعنوان شریک در قاچاق کالا به میزان 50 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.