آرشیو سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خبر داد: اختصاص وام تا سقف 30 میلیون تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از اختصاص وام تا سقف 30 میلیون تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: مقرر شده در فاز اول تا سقف 5 هزار واحد مسکونی غیرایمن برای بازسازی واحدهای شهری و روستایی در شهرستان های کرمان و راور اختصاص یابد که 3 هزار واحد آن شهری و حدود یک هزار و 500 واحد آن روستایی و 500 واحد مسکونی هم به صورت تعمیرات درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که در زلزله اخیر منازل مسکونی دچار آسیب دیدگی شده است می توانند از این ظرفیت استفاده کنند، اضافه کرد: تسهیلات درنظر گرفته شده برای واحدهای مسکونی فاقد ایمنی شهری حدود 40 میلیون تومان است که اصل وام قرض الحسنه با نرخ چهار درصد و حدود 6 میلیون تومان بلاعوض برای ساخت و 12 میلیون تومان بلاعوض برای تجهیزات و امکانات مصوب شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای واحدهای مسکونی فاقد ایمنی روستایی هم 30 میلیون تومان وام چهار درصد و 5 میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت و 12 میلیون تومان وام بلاعوض تجهیزات و وسایل منازل درنظر گرفته شده است که این ظرفیت خیلی خوبی برای مردم برای بازسازی آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر کرمان است.

پورابراهیمی یادآور شد: افرادی که منازل مسکونی آنها فاقد ایمنی است و در زلزله اخیر آسیب دیده و نگرانی برای آنها ایجاد کرده است، سریعا به فرمانداری های شهرستان های کرمان و راور برای تشکیل پرونده برای اخذ تسهیلات مصوب در راستای مقاوم سازی منازل مسکونی فاقد ایمنی مراجعه کنند.

وی با اشاره به حدود 80 هزار واحد مسکونی آسیب پذیر در شهرستان کرمان افزود: باید هرچه سریع تر بازسازی منازل آسیب دیده و فاقد ایمنی در شهرستان های کرمان و راور را براساس یک برنامه زمان بندی به اتمام برسانیم.