آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۹
ورزشی
۹

آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک از امروز

نام نویسی از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک از امروز آغاز می شود.

.دوره چهارساله هیئت رئیسه و اجرایی فعلی کمیته ملی المپیک 29 دی ماه به پایان می رسد. بر همین اساس 25 دی ماه انتخابات این کمیته برگزار می شود تا پیش از اتمام دوره قانونی مدیریت فعلی، تکلیف مدیریت آینده کمیته ملی المپیک مشخص شود.

نام نویسی از کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک از امروز به صورت رسمی آغاز می شود و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت. این دوره قانونی برای اعلام آمادگی رسمی افراد متقاضی حضور در انتخابات در حالی تعیین شده که پیش از این در رابطه با صندلی های مختلف کمیته ملی المپیک گمانه زنی های زیادی مطرح بود که مهم ترین آن ریاست صالحی امیری است. گزینه ای که قرار گرفتن آن در میان پنج کارشناس خبره احتمالات را برای ریاستش قوت بخشید.

هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک متشکل از 11 عضو است. پنج نفر از آنان، اعضای هیئت رئیسه شامل رئیس، دو نایب رئیس، دبیرکل و خزانه دار است و 6 عضو دیگر، روسای فدراسیون های ملی هستند که رشته یا رشته های ورزشی تحت پوشش آنها در برنامه بازی های المپیک قرار می گیرند. افرادی می توانند برای عضویت در هیئت رئیسه و اجرایی کمیته ملی المپیک کاندیدا شوند که عضو دارای حق رای مجمع این کمیته باشند.