آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۸
ورزش ایران
۱۰

آماده سازی ملی پوشان در هفته با 280 هزار تومان

کیهانی: 40 هزارتومان کم نیست

دختران ملی پوش دوومیدانی برای حضور در رقابت های داخل سالن آسیا به صورت غیرمتمرکز در استان های خود تمرین می کنند. به گفته یک ملی پوش، فدراسیون به ملی پوشان گفته، تیم ملی اردوی متمرکز نخواهد داشت و این فدراسیون فقط برای یک هفته به ازای هر روز 40 هزار تومان هزینه غذا می دهد تا آنها در شهرشان تمرین کنند!

هانیه ثمری، ملی پوش دوومیدانی در رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا تهران، در دو ماده 800 و 1500 متر، در مورد شرایط تمرینی خود پیش از مسابقات، می گوید: از مهر امسال تمریناتم را پیگیری می کنم. قرار بود در ارومیه برای ملی پوشان اردو بگذارند، برای آقایان این اردوها برگزار شد، اما برای دختران گفته شد که هر کسی در استان خود تمرین کند روزانه 40 هزار تومان به مدت یک هفته (280 هزار تومان) می گیرد، اما هنوز این پول به ما پرداخت نشده است و معلوم نیست بدهند یا نه.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به ابهامات ملی پوشان در این اردوها و مسائل مالی می گوید: اردوهای دختران در شهرستان ها برگزار می شود و پول غذای ملی پوشان را نیز به هیات ها می دهیم. قرار نیست این پول به خودشان پرداخت شود. مجید کیهانی درباره اردوهای تیم ملی دختران و کمک هزینه 7 روز و روزی 40 هزار تومان، ادامه می دهد: ما ارزیابی کرده ایم این پول کم نیست. برای پسران نیز همین مقدار هزینه می شود. البته مقدار دقیق آن را هم نمی دانم. رئیس هیات هر استان ورزشکاران خود را رصد می کنند و برای ملی پوشان هزینه خواهند کرد. همان طور که گفتم اردوها در شهرستان ها پیگیری می شود. به عنوان مثال تهران که 5 تا 6 ملی پوش دارد آنها را رصد می کند.