آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۸
جامعه
۱۷

ایران بهشت دخانیات

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با بیان این که کارخانجات دخانیات در کشور روبه افزایش است، گفت: ایران ارزان ترین مالیات بر دخانیات را دارد.

به گزارش جام جم، محمدرضا مسجدی دیروز در نشست خبری درخصوص قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی افزود: سال 76 هیات وزیران آیین نامه ممنوعیت استعمال دخانیات و عرضه سیگار و سایر مواد دخانی در اماکن عمومی را تصویب کرد که با هدف تامین سلامت مردم صورت گرفت.

وی بیان کرد: در آیین نامه استعمال دخانیات قید شد که در تمام اماکن عمومی مسقف استعمال دخانیات ممنوع است، سپس اماکن عمومی را تعریف شده براین اساس، اماکن عمومی مسقف به اماکنی اطلاق می شود که محل استفاده و مراجعه عموم مردم باشد، مانند مساجد، مصلی ها، کارخانجات، بیمارستان ها، درمانگاه ها مطب ها، سالن های نمایش، سینماها، مهمانخانه ها، هتل ها، مهمانسراها، مهمانپذیرها، خوراک سراها، موزه ها، رستوران ها، گنجینه ها، پایانه ها، فروشگاه ها، نمایشگاه ها، اماکن فرهنگی و فرهنگسراها. مسجدی ادامه داد: در این آیین نامه تبصره ای قرار دادند مبنی بر این که مسئولان اماکن عمومی موظف هستند تابلوی ممنوعیت استعمال دخانیات را در محل های قابل رویت نصب کرده و این موضوع را یادآور شوند.