آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۹
فوتبال ایران
۱۱

پشت پرده حذف مصاحبه توفیقی از کانال استقلال چه بود؟

سه شنبه شب و پس از جو هیجانی که در خیلی از رسانه ها راه افتاده بود، مصاحبه ای از پندار توفیقی، معاون باشگاه استقلال روی خروجی سایت باشگاه و البته کانال تلگرامی آنها قرار گرفت که مضمونش این بود: «در برنامه نود این هفته، مطالب قابل توجهی عنوان شد. مهاجم سابق رقیب به طور واضح به مسائلی اشاره کرد که پیش از این هم مطرح شد اما حالا رسمی شده است.

این موضوع، اتفاق خوبی نیست و به چهره فوتبال ایران لطمه می زند. جدا از این که چنین صحبت هایی چه تبعاتی می تواند برای فوتبال ما داشته باشد، از فدراسیون فوتبال می خواهیم به طور جدی و دقیق به بررسی این مساله پرداخته و نتایج را به اطلاع مردم ایران برساند، زیرا همه ما می دانیم اخلاقیات در فوتبال، بسیار ارزشمند و با اهمیت است. از سوی دیگر چنانچه تخلف آشکاری صورت گرفته باشد که افشاگری های برنامه نود و اعترافات مهاجم سابق رقیب، دلالت بر این مهم دارد، از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انتظار می رود تمام جرایم مندرج در آیین نامه های مصوب را در خصوص متخلفان و باشگاه مربوط اعمال و اطلاع رسانی کند.»

این اتفاق در حالی افتاد که دقایقی پس از مصاحبه توفیقی، حرف های او از سایت رسمی باشگاه و کانال تلگرامی حذف شد. بی شک برای خیلی ها این سوال پیش آمده که چرا استقلالی ها سراسیمه این حرف ها را حذف کردند؟ براساس اخبار رسیده یکی از مدیران وزارت ورزش و جوانان دستور حذف این مصاحبه را داده و هنوز هم معلوم نیست، چرا چنین اتفاقی رخ داده است. اما طبق اخباری که رسیده، دستورها باعث شده تا مصاحبه توفیقی که درباره رسیدگی به پرونده طارمی بوده از خروجی کانال استقلال برداشته شود. این در حالی است که با حسن زمانی، عضو هیات مدیره استقلال هم تماس گرفتیم که زمانی اعلام کرد قصد ندارد به این پرونده شخصا وارد شود. این مساله نشان می دهد رفتار مدیران استقلال از شب گذشته تغییر کرده و فعلا قصد ندارند اقدامی انجام دهند. این که چرا این رویه پیش گرفته شده، هنوز مشخص نیست.