آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۰
سلامت
۱۳

خبر سلامت

کاهش تهوع بارداری با بوی نعناع فلفلی

محققان کشور دریافته اند اسانس نعناع فلفلی باعث کاهش تهوع بارداری می شود. البته بر اساس یافته ها حفظ آرامش روانی در دوران بارداری کاهش شدت تهوع و استفراغ را در پی دارد؛ لذا توصیه می شود روش تنفس صحیح و تکنیک های ریلکسیشن یا تن آرامی در برنامه های آموزشی دوران بارداری، مد نظر قرار گیرد.

مطالعات نشان داده تهوع و استفراغ بارداری تاثیر قابل توجهی بر زندگی خانوادگی، توانایی انجام فعالیت های روزمره معمول، عملکرد اجتماعی و سطح استرس دارد. برای تهوع و استفراغ درمان های مختلفی از جمله تغییرات غذایی، خوردن دارو و تزریق سرم وجود دارد.

آروماتراپی یا رایحه درمانی نوعی پزشکی مکمل است که در آن درمانگر از اسانس روغنی گیاهان به صورت استنشاقی یا ماساژ برای درمان بیماری ها استفاده می کند. / ایسنا

نجات بیماران سکته مغزی، فقط در 3 ساعت طلایی

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به این که درمان مبتلایان به سکته مغزی در سه ساعت اول در درمان سکته مغزی بسیار مهم است، گفت: در صورتی که تزریق بموقع انجام شود عوارض سکته کاهش می یابد.

دکتر بابک زمانی، رئیس انجمن سکته مغزی ایران، عنوان کرد: دو تا سه ساعت اول در درمان مبتلایان به سکته مغزی بسیار حیاتی است. در صورتی که آمپول آر.تی.پی.ای که یک داروی ضد لخته است، بموقع و در همان ساعات اولیه به بیمار تزریق شود، در کاهش اثرات سکته مغزی در فرد تاثیر گذار است.

وی راه پیشگیری از سکته مغزی را این گونه بیان می کند: به دو طریق می توان از ابتلا به سکته مغزی پیشگیری کرد؛ نخست شیوه فردی است که کنترل فشار خون، چربی و... را شامل می شود و دیگر راهکار هایی است که باید دولت برای جلوگیری از این عارضه انجام دهد. / جام جم