آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۰
جامعه
۱۷

سریال حراج سربازی ادامه دارد

نمایندگان مجلس با معافیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند برای سال آینده موافقت کردند. جریمه های در نظر گرفته شده نیز براساس زمان غیبت حداقل ده تا 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش جام جم، تصمیم دولت برای فروش سربازی که 18 آذر 93 برای اولین بار رسانه ای شد سال آینده نیز اجرا می شود.

نمایندگان درنشست علنی دیروز در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند (ب) تبصره 11 این لایحه با 135 رای موافق، 72 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ب) تبصره 11 به دولت اجازه داده شد تمام مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال 1397 تسویه می شود، معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود

علاوه بر این، به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 0 1درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می شود.این درحالی است که برای مشمولان متاهل، پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند، پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می شود.