آرشیو چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۰
جهان
۶

ترکیه در باتلاق عفرین بیشتر فرو می رود

رسانه های ترکیه اعلام کردند سه سرباز دیگر ارتش ترکیه در جریان عملیات عفرین و حمله موشکی به ادلب کشته و پنج سرباز دیگر مجروح شدند. به گزارش ایرنا به نقل از وبسایت خبری روزنامه های سوزجو، حریت و ینی شفق، در پی حملات موشکی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) به نقطه دیده بانی نیروهای ترکیه در ادلب، یک سرباز ارتش کشته و پنج سرباز دیگر بشدت مجروح شدند.گفته می شود یک کارشناس غیرنظامی نیز در این حادثه جان باخته است.

بنابر اعلام این رسانه ها، همچنین در پی درگیری ارتش ترکیه با عناصر پ.ک.ک و پ.ی.د در جریان عملیات عفرین، یک سرباز دیگر ترکیه کشته شده است. رسانه های ترکیه در خبر دیگری اعلام کردند در پی حمله موشکی به مقر ارتش ترکیه در تپه کوری در منطقه عفرین نیز یک سرباز این کشور جان خود را از دست داده است.

عملیات نظامی ترکیه که در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از ماه گذشته میلادی آغاز شده بود هم اکنون نوزدهمین روز خود را سپری می کند. طی این عملیات تاکنون بیش از 15 سرباز ترکیه کشته و تعدادی نیز مجروح شده اند. دولت آنکارا هدف از این عملیات را نابودی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان کرده است. روزگذشته سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیری ها در سوریه شد تا زمینه برای ارسال کمک ها و خارج کردن بیماران و زخمی ها برای مداوا فراهم شود. در بیانیه این سازمان آمده است، تیم انسانی سازمان ملل در سوریه نسبت به پیامدهای احتمالی ناشی از بحران انسانی روز افزون در مناطق مختلف سوریه هشدار می دهد. هم اکنون درگیری ها در جبهه شمال و شمال غرب سوریه شدت گرفته است.

منابع خبری سوری می گویند در جریان حملات ارتش ترکیه به شهر عفرین تا کنون بیش از 500 غیرنظامی کشته و زخمی شده اند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد در پی حملات ترکیه به عفرین 142 نفر از کردها کشته و 345 نفر نیز زخمی شده اند.