آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۱
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

من

17 سال از درگذشت فریدون مشیری می گذرد و یک بار دیگر مجموعه ای از اشعار عاشقانه اش، در قالب یک آلبوم منتشر می شود. بخشی از اشعار مشیری که گمان می برد: گر سکوت خویش را می داشتم، زندگی پر بود از فریاد من، با صدای صادق درجاتی (ونداد) و آهنگسازی فردین کریم خاوری در آلبومی به نام «عاشقانه های فریدون مشیری» فردا رونمایی می شود. در کنار اشعار مشیری دو قطعه از مولانا و سهراب سپهری نیز در این آلبوم وجود دارد.

آلبوم «عاشقانه های فریدون مشیری» توسط موسسه فرهنگی، هنری نغمه حصار در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد و مراسم رونمایی آن، فردا در مجموعه شهر کتاب دانشگاه واقع در خیابان بزرگمهر، تقاطع خیابان قدس برگزار می شود.

او

مهمان داریم؛ چه مهمانی! گلوریا پرز سالمرون بله را گفت؛ رئیس فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری (ایفلا) به دعوت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و برای حضور در ایران، پاسخ مثبت داد. او قرار است مهمان ویژه هشتادمین سال تاسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی باشد و به این منظور برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.

به گفته مظفر پاسدار شیرازی، دبیر ویژه برنامه های سازمان اسناد و کتابخانه ملی، این نخستین بار است که گلوریا پرز سالمرون، رئیس ایفلا به ایران سفر و از کتابخانه ملی کشورمان دیدار می کند.

آنها

در آخرین ماه سال، تالارهای شهر تهران و برخی شهرستان ها، میزبان رنگین کمانی از انواع کنسرت ها هستند.

براساس گزاری که مهر از سامانه های رسمی فروش بلیت منتشر کرده، مجموعه ای از کنسرت های موسیقی ایرانی و نواحی، موسیقی کلاسیک، پاپ و تلفیقی برای میزبانی از علاقه مندان موسیقی تدارک دیده شده و تمامی آنها در همین روزهای پایانی به صحنه خواهند رفت.

کنسرت «آواز پارسی» با حضور شهرام ناظری و حافظ ناظری در شهر رشت، کیهان کلهر و اردال ارزنجان در تالار وحدت، پرواز همای و گروه دستان در تالار وزارت کشور و گروه وزیری به آهنگسازی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج در تالار وحدت تعدادی از کنسرت های موسیقی ایرانی و نواحی هستند که در همین ماه برگزار می شوند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی نیز از جمله کنسرت های کلاسیک یک ماهه پایانی سال است.

بسیاری از خوانندگان پاپ، از جمله مانی رهنما، میثم ابراهیمی، محسن یگانه، امیدحاجیلی، چارتار، خواجه امیری، هورش بند، سون، علیزاده و دیگران هم اسفند به صحنه می روند.