آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۵
شهرستان ها
۷

توسط بانوان هنرمند کرمانی انجام شد

بافت بیش از 1800 مترمربع فرش دستباف برای حرم امام علی (ع)

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان گفت: بانوان هنرمند استان کرمان تاکنون بیش از یک هزار و 837 مترمربع فرش دستباف برای مفروش کردن حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف صحن حضرت زهرا(س) بافته اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، مهدی تویسرکانی با اشاره به تفاهم نامه ای که در بهمن سال 93 فی مابین استاندار کرمان و ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات منعقد شد، اظهار داشت: در این تفاهم نامه ستاد بازسازی استان کرمان بافت 30 هزار مترمربع فرش دستباف با اندازه، نقشه رنگ و کیفیت مورد نظر ستاد مرکزی عتبات عالیات برای صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را متقبل شد که این کار از اول مهر سال 94 آغاز شده است.

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان افزود: در پی این تفاهم در ابتدا 122 دار قالی در سطح استان برپا شد و حدودا 280 بانوی هنرمند بافنده، بافت فرش گره دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کردند.

تویسرکانی فرش بافته شده در کارگاه های فوق در سال 95 را 63 تخته جمعا به مساحت 887 مترمربع اعلام و اظهار کرد: در سال جاری نیز در 10 کارگاه تولید فرش در شهرستان کرمان 53 تخته فرش به متراژ تقریبی 733 مترمربع تولید شده یا در دست تولید است.

وی افزود: مراکز تولید و بافت فرش برای صحن حضرت زهرا (س) در شهرستان های مختلف استان در حال حاضر به 15 کارگاه افزایش یافته است.

وی افزود: به کارگیری بخش قابل توجهی از قالیبافان مجرب سطح استان که تعداد آن ها در حال حاضر به قریب 400 نفر رسیده است در ایجاد اشتغال در استان سهم بسزایی داشته است.

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان بیان کرد: تاکنون یک هزار و 48 مترمربع از این فرش ها شامل 76 تخته در چند فاز توسط ستاد استان به نجف اشرف ارسال و تحویل مسئولان ذیربط شده و مابقی فرش های بافته شده نیز به زودی به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.