آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۵
شهرستان ها
۷

با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی؛ بیمارستان 174 تختخوابی خمینی شهر افتتاح شد

بیمارستان 174 تختخوابی 9 دی منظریه خمینی شهر اصفهان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی و پذیرش بیماران در این بیمارستان آغاز شد.

درچه- خبرنگار کیهان: این بیمارستشان با 10 میلیارد تومان هزینه ساخته شده است و عملیات احداث این بیمارستان در سال 72 (24 سال قبل) آغاز شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمراسم افتتاح این بیمارستان گفت: مشکل جدی استان اصفهان و خمینی شهر کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان است.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی افزود: باید سازمان های امور استخدامی و برنامه و بودجه برای رفع این مشکل کمک کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر با 350 هزار نفر جمعیت به 800 تخت بیمارستانی احتیاج دارد گفت: بیمارستان اشرفی با 96 تخت، بیمارستان 9 دی منظریه با 174 تخت و بیمارستان ساعی در آینده با 250 تخت نمی تواند کمبود تخت بیمارستانی این شهرستان را رفع کند و تا سال 1404 هنوز کمبود تخت خواهیم داشت و باید به فکر بیمارستان چهارم در این شهرستان باشیم. قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: در فرصت بعدی با همت خیرین شهرستان خمینی شهر، بیمارستان ساعی این شهرستان افتتاح و بیمارستان شهید اشرفی هم تجهیز و مرمت شود تا بتوانیم بخشی از نیاز مردم را تامین کنیم.

شهرستان خمینی شهر اصفهان با 350 هزار جمعیت هم اکنون دارای 224 تخت بیمارستانی است که به نسبت جمعیت برای رسیدن به حد مطلوب و استاندارد به 500 تخت دیگر نیاز دارد.