آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۵
شهرستان ها
۷

شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اصفهان فردا برگزار می شود

مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور 29 هزار و 348 نفر در استان اصفهان فردا برگزار می شود.

اصفهان- خبرنگار کیهان: حجت الاسلام رضا صادقی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون به همت وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و موسسات قرآنی برگزار می شود، اظهار کرد: این آزمون در 24 رشته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات حفظ در 16 رشته فردا در 24 مرکز سراسر استان اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: آزمون شفاهی رشته های مفاهیم و معارف قرآن ویژه دانش آموزان تا پایان مقطع ابتدایی و رشته حفظ کل بزرگسالان نیز در 9 رشته فردا برگزار می شود.

حجت الاسلام صادقی افزود: آزمون شفاهی شهر اصفهان نیز از 12 تا 17 اسفند ماه جاری در مقبره علامه مجلسی و امامزاده عباس خوراسگان برگزار خواهد شد.

وی حداقل نمره در آزمون شفاهی را 75 و حداقل نمره بخش کتبی را نیز 70 اعلام کرد و افزود: به تمامی شرکت کنندگانی که امتیاز 95 به بالا کسب کنند، لوح تقدیر اعطا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 29 هزار و 348 نفر در این مسابقات شرکت کردند، گفت: از این تعداد 23 هزار و 533 نفر خواهر و پنج هزار و 815 نفر از برادران هستند.

وی افزود: در این آزمون 20 هزار و 794 نفر در بخش کتبی و هشت هزار و 553 نفر در بخش شفاهی شرکت می کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در این آزمون، شهر اصفهان با هشت هزار و 646 نفر و کاشان با سه هزار و 268 نفر شرکت کننده بیشترین مشارکت را در استان داشته اند، تصریح کرد: در بخش شفاهی نیز اصفهان با چهار هزار و 490 نفر و شاهین شهر با 759 نفر بیشترین مشارکت را در سال جاری داشته اند.

وی با بیان اینکه مسن ترین شرکت کننده استان اصفهان در این دوره مسابقات 76 سال در بخش حفظ پنج جزء بوده است، گفت: خردسال ترین شرکت کننده نیز دارای سه سال سن و متقاضی شرکت در حفظ 30 جزء بوده است.