آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۵۵
ورزشی
۹

مربی تیم ملی کشتی آزاد: سال آینده به علیرضا کریمی احتیاج داریم

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: شرایط تیم ملی کشتی آزاد امسال به مراتب بهتر از سال گذشته است و جوان ها آبدیده تر شده اند.

تیم ملی کشتی آزاد با ترکیبی از جوان ها و باتجربه ها چهارشنبه راهی رقابت های قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان می شود. این رقابت ها آغاز مسیری سخت برای آزادکاران است که جام جهانی، بازی های آسیایی و مسابقات جهانی را در سال 97 در پیش دارند.

علیرضا رضایی، مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره وضعیت ملی پوشان در آستانه اعزام می گوید: ما در دوره پوست اندازی هستیم. کشتی هم یک ورزش زمان بر است و اینطور نیست که هر کشتی گیری سال اول بتواند نتیجه بگیرد. به ندرت این مسئله پیش می آید وگرنه باید هر کشتی گیر چند سالی تجربه کسب کند. من شرایط تیم امسال را بهتر از سال قبلی می بینم چون خیلی از کشتی گیران ما تجربه بیشتری دارند. به نظرم در مسابقات پیش رو می توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

رضایی درباره علت اعزام علیرضا کریمی به قرقیزستان با وجود محرومیت می گوید: تصمیم کادر فنی این بود که برای روحیه دادن به کریمی و اینکه او بعد از اعلام خبر محرومیتش دلگرم شود، این کشتی گیر را به همراه تیم اعزام کنیم. به هر حال قبل از این اتفاقات قرار بود کریمی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود اما حالا تا خرداد باید منتظر پایان محرومیتش بماند. ما برای مسابقات بعدی به او احتیاج داریم و به همین دلیل خواستیم به این کشتی گیر شایسته روحیه بدهیم.

وی در پایان درباره تغییر وزن حسن یزدانی و اینکه گفته می شود او قرار است در نهایت به وزن 97 کیلوگرم برود، می افزاید: «بعد از محرومیت کریمی تصمیم گرفتیم یزدانی به همان 86 کیلوگرم بازگردد. مطمئنا حسن یزدانی کشتی گیر 86 کیلوگرم است و قرار نیست دیگر تغییر وزن دهد.»