آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۶
ورزش
۱۶

رفتن به لیگ جهانی با هزینه شخصی

حمیده عباسعلی: باید فکری برای بازی های آسیایی کرد

حمیده عباسعلی هفته قبل بود که در دومین مرحله لیگ جهانی کاراته در امارات شرکت کرد.او درباره این مسابقات می گوید:«کاراته کاهای دنیا برای این که در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی داشته باشند تلاش می کنند و در تمام مراحل حضور پیدا می کنند. افرادی که بین صد نفر رنکینگ جهانی هستند بشدت در تلاشند جایگاه خود را بالا ببرند.»

از عباسعلی پرسیدیم شایعه شده شما با هزینه شخصی راهی این مسابقات شده اید که او گفت: متاسفانه هیچ اسپانسری ندارم و با توجه به شرایط مالی که فدراسیون دارد، ناچار شدم برای این که جایگاهم را در رنکینگ جهانی حفظ کنم، با هزینه شخصی راهی امارات شوم. من در این مسابقات کوچ نداشتم و با کمک طراوت خاکسار مبارزه کردم؛ در واقع ما با هم هماهنگ بودیم و کوچ همدیگر بودیم. در کل این مسابقه یک تجربه خوبی برای من بود و به آن خودباوری لازم و اعتماد به نفس دوباره رسیدم تا در مسابقات آتی بتوانم اتفاقات خوبی را برای کاراته رقم بزنم.

او در پایان درباره حضور در لیگ کاراته وان هلند هم می گوید: حضور در تمامی مراحل لیگ جهانی که فدراسیون جهانی آن را اعلام کرده برای تمام کشور الزامی است. اگر طی این چند مرحله لیگ جهانی وقفه ای بین حضور در مسابقات رخ دهد، کشورها متضرر خواهند شد و در واقع کاراته کاهای آنها جایگاه خود را از دست خواهند داد. نباید از این کورس رقابت ها جا بمانیم، همه کشورها می کوشند در تمام لیگ های جهانی و حتی سری A حضور پیدا کنند. ما هم باید تلاش کنیم هیچ کدام از این رقابت ها را از دست ندهیم، مسابقات لیگ جهانی کاراته وان امارات را از دست دادیم و این به ضرر کاراته کشورمان است،اما نباید اجازه دهیم حضور در کاراته وان هلند از دست برود. دور بودن ملی پوشان ما از کوران رقابت های لیگ جهانی به ضرر کاراته ایران در المپیک و بازی های آسیایی است.»