آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۶
جامعه
۱۷

پیشنهاد افزایش تا 150 درصدی بلیت مترو

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران پیشنهاد کرد؛ بلیت تک سفره هزار تومان، تک سفره حومه 2000 تومان و تک سفره برای فرودگاه امام(ره) ده هزار تومان پیشنهاد می شود.

به گزارش مهر، در جلسه علنی دیروز لایحه قیمت بلیت مترو و اتوبوس بررسی شد و کمیسیون عمران قیمت هایی بیش از قیمت های پیشنهادی شهرداری مطرح کرد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران افزود: هزینه تمام شده هر بلیت مترو 2300 تومان است که فقط 500 تومان آن از سوی مسافر داده می شود و درآمد حاصل از فروش آن 20 میلیارد تومان است در حالی که هزینه خالص آن 80 تا 90 میلیارد تومان است. به گفته وی مترو 60تا70 میلیارد تومان زیان می دهد.

علیخانی با بیان این که این میزان افزایش فقط 12 میلیارد تومان از این زیان ها را جبران می کند، بیان کرد: در ساعات غیرپیک، شهرداری می تواند 15 درصد و در روزهای تعطیل 30 درصد تخفیف دهد. همچنین مسافرانی که از کارت بلیت استفاده می کنند براساس مسافت و 66 درصد تخفیف می گیرند.

در ادامه احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر در مخالفت با این طرح بیان کرد: این افزایش قیمت ها غیر متعارف و اتفاقی غیر عادی است. باید در تعیین نرخ ها مساله اجتماعی را در نظر بگیریم. وی بیان کرد: کسانی که در حومه تهران زندگی می کنند به خاطر هزینه های بالا به حومه رفته اند و نباید فشار زیادی به آنها وارد کنیم و یکباره 150 درصد افزایش قیمت بدهیم.