آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۶
موسیقی
۱۱

راولین آلبوم مستقل آهنگساز «خونه مادربزرگه»

بهرام دهقانیار بعد از سه دهه فعالیت و ساخت معروف ترین موسیقی فیلم های دهه 60 و 70 (خانه سبز، پدر سالار، همسران، زیر گنبد کبود، خونه مادربزرگه و...) اولین آلبوم مستقل خود را منتشر کرد. او درباره این آلبوم به «موسیقی ما» می گوید: «محتوای آلبوم «بشنو از نو» بر مبنای سه بخش است؛ تم های فولکلوریک محلی، چهار قطعه از تصانیف قدیمی دوره پهلوی اول مثل «مرغ سحر» و قطعات سازی که توسط آهنگسازهای ایرانی قدیمی اما معاصر ساخته شده و آنها را دوباره تنظیم کرده ام.»

دهقانیار می گوید بسیاری از قطعات این آلبوم با سولوی پیانوی او آغاز می شود و در ادامه سازهای دیگر شروع به نواختن می کنند. او ادامه می دهد: «در تصانیف، سازها نقش خواننده را اجرا می کنند و هر کس می تواند آنها را زمزمه کند. فکر می کنم این آلبوم در نوع خود، با توجه به نگاه متفاوتی که من از دید هارمونیک به قطعات داشته ام و همچنین لحن اجرا، می تواند خاص و متفاوت باشد.»

البته کار دهقانیار به همین جا ختم نمی شود و او که قصدش ترویج موسیقی سازی -این میراث گرانبهای دوران- است قصد دارد بهار سال آینده، کنسرت این آلبوم را برگزار کند. علاوه بر این، دو مجموعه دیگر هم در دست انتشار دارد که یکی از آنها قطعات پیانویی او هستند و در دست تولید است و یکی هم با بهره از تم های موسیقی فیلم های قدیمی او ساخته شده و پیانومحور است.