آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۵۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
نوار زرد

نقاشی آقای سیبیل پیدا شد

آرام آرام باید عادت کنیم که در این دوره و زمانه هم می شود یکهو یک اثر هنری بزرگ را گم کرد یا سال ها بعد آن را پیدا کرد. هر از گاهی اینجا و آنجا خبر از کشف تابلویی از هنرمندی بزرگ به گوش می رسد و حالا نوبت به سالوادور دالی رسیده است. ماجرا از چه قرار است؟

30

این، تعداد سال هایی است که از مرگ سالوادور دالی، هنرمند بزرگ اسپانیایی می گذرد. حالا ایسنا به نقل از آرت نت خبر داده، یکی از اولین نقاشی های «سالوادور دالی» با گذشت 30 سال از مرگ این هنرمند اسپانیایی، کشف شده است.

1932

درست است که 30سال از مرگ دالی می گذرد، اما از تاریخ خلق این اثر تازه کشف شده بسیار بیشتر از این ها می گذرد. می گویند این تابلو از اولین کارهای دالی و مربوط به سال 1932 است. محققان با بررسی امضا «دالی» و مواد مورد استفاده در این نقاشی، به این نتیجه رسیدند که این تابلو در نخستین ماه زندگی این هنرمند در اسپانیا کشیده شده است.

تقدیم به همسر

«دالی» این اثر هنری را با نام «گالا سالوادور دالی» امضا کرده که به نام همسرش «گالا» اشاره دارد.

نقاشی بی نام

در این نقاشی که نامی ندارد، یک پنجره و میله ای بلند دیده می شود. پژوهشگران بر این عقیده اند که این منظره با الهام از خانه مشترکی که «دالی» و همسرش از سال 1932 تا 1982 در اسپانیا داشتند، کشیده شده است. دالی بعدها در تابلوی «Morphological Echo» (1934-1936) هم این منظره را خلق کرد.

این نقاشی هم اکنون در گالری هنری «هیتر جیمز» نیویورک در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.