آرشیو سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۳
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

پرگاز به سمت مرگ!

خب به سلامتی 1413روز تعطیلات هم بالاخره تمام شد و روزنامه ها از خواب بهاری بیدار شدند. در این مدت البته در کشور هزار و یک اتفاق افتاد که خب عدم چاپ مطبوعات باعث نشد این مسائل رخ ندهد.

مثلا شایعه شد تلگرام می خواهد با 40 میلیون کاربر ایرانی اش خداحافظی کند یا برخی گفتند تغییراتی در سطوح بالای حاکمیتی در جریان است که البته خبر دوم برخلاف خبر اول خیلی زود تکذیب شد.

از اینها که بگذریم، بازار حرف های ضدایرانی در ریاض و واشنگتن داغ بود. ترامپ یکی مثل خودش را مشاور امنیت ملی کرد تا تعداد آنهایی که علیه کشورمان حرف می زنند، بیشتر شود و ولیعهد سعودی هم از احتمال جنگ با ایران در سال های آینده خبر داد که با واکنش های طنز در فضای مجازی روبه رو شد. برخی گفتند یا این پسرک جوان نمی داند جنگ چیست یا این که خبر ندارد ایران کجاست.

اما این دست خبرها باعث نشد تا خبر اول تعطیلات نوروزی، تصادفات جاده ای نباشد. امسال هم تعداد بسیاری از هموطنانمان قربانی بی احتیاطی در جاده ها شده و جان خود را از دست دادند. این که چرا ما ایرانی ها به مرگ در نوروز این قدر علاقه داریم و با شتاب به سمت مردن بهاری حرکت می کنیم، یکی از رازهای تاریخی فرهنگی این سرزمین کهن است!