آرشیو پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۵
ورزش
۱۶

احتمال آلوده بودن مکمل های دوچرخه سواران

در روزهای گذشته خبر رسید نام دو رکاب زن ایرانی در بین نفرات دوپینگی مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد و تست های انها مثبت شده است! پس از این اتفاق شایعه شد ممکن است یک نفر داخل مکمل های دوچرخه سواران ماده ای ریخته و آنها را آلوده کرده باشد. خبری عجیب که فقط مسئولان فدراسیون می توانستند درباره آن اظهارنظر کنند. به همین دلیل با سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری تماس گرفتیم تا او در این باره توضیحاتی را بدهد. سلگی می گوید: «خبر مثبت شدن دوپینگ درست است و باید این را بگویم که ما نمی توانیم همیشه در کنار ورزشکاران باشیم. یک جا یک اتفاقی می افتد و خود ورزشکاران باید آنقدر حرفه ای باشند که اسیر این حاشیه ها نشوند. ما بارها و بارها کنترل کرده ایم و باز هم این کار را انجام می دهیم اما باز هم تست ها مثبت می شود.»

او درباره شایعه به وجود آمده هم حرف می زند و می گوید: «خود این ورزشکاران ادعا می کنند مکمل هایی که استفاده کرده اند طعم دیگری می داده است. با این حال این یک فرضیه است. این که کسی چیزی در مکمل های آنها ریخته باشد یک فرضیه است و به همین راحتی قابل اثبات نیست. کسی که در سطح حرفه ای رکاب می زند باید حسابی مراقب خودش باشد. نمونه های استفاده شده مربوط به ورزشکاران ما است و نمی شود برای آنها کاری کرد.»

سلگی در پایان گفت: «ما در اردوهای تدارکاتی مان هم از بچه ها تست گرفته بودیم و هیچ مشکلی وجود نداشت اما پس از آن دیگر نمی دانیم چه اتفاق هایی افتاده است. احتمال این که جواب تست تغییر کند، کم است. مگر این که کسی بخواهد در بحث مکمل ها چیزی را گردن بگیرد و یا این که بتوانند مستنداتی را ارائه دهند تا شاید مجازاتشان کم شود.»