آرشیو پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۵
حوادث
۱۹

آن سوی مرز

مرگ در انتظار زوج قاتل خدمتکار فیلیپینی

زوجی که خدمتکار فیلیپینی را کشته و جسدش را در فریزر خانه پنهان کرده بودند، به مرگ محکوم شدند.

اواخر فوریه امسال، جسد یخ زده خدمتکار گمشده فیلیپینی که در کویت کار می کرد، داخل یک فریزر در خانه متروکه ای که متعلق به این زوج بوده پیدا شد.

پس از متوقف شدن انتشار عکس های سلفی و پست های متعدد این دختر 29 ساله فیلیپینی در شبکه های اجتماعی که برای کمک به خانواده خود در خانه یک مرد لبنانی و همسر سوری اش در کویت کار می کرد، خانواده او از اتفاق شومی که برایش رخ داده بود با خبر شدند.این زن و شوهر در ماه فوریه در شهر دمشق دستگیر شدند. مقامات سوری در حالی که زن سوری را در دمشق تحت بازداشت قرار دادند، همسر لبنانی او را به مقامات لبنان تحویل دادند.

این زوج پس از محاکمه به مرگ محکوم شدند. / ایسنا

یافتن والدین بعد از 24 سال

زوج چینی پس از گذشت 24 سال توانستند دختر گمشده خود را پیدا کنند.

این زوج از سال 1994 دخترشان را که سه ساله بود گم کرده و بی وقفه در پی یافتن او بودند. حتی پدر او به شغل رانندگی تاکسی رو آورد به این امید که یک روز دخترش را پیدا کند. این خانواده که ساکن شهر «چنگدو» هستند حدود 24 سال قبل دختر خود را گم کردند اما در این مدت با وجود درج آگهی در روزنامه ها و شبکه های اینترنتی اثری از او به دست نیاورده بودند. آنان با امید به یافتن دخترشان،در این سال ها محل زندگی خود را تغییر نداده بودند.همچنین در این سال ها، پلیس چین چند زن را که احتمال می رفت دختر این خانواده باشد به آنان معرفی کرد اما نتایج آزمایش دی ان ای مثبت نبود. اواخر سال گذشته بود که پلیس چین بر اساس عکس دوران خردسالی این دختر تصویری از بزرگسالی او شبیه سازی و در اینترنت منتشر کرد.

پس از 24 سال، این دختر با دیدن شباهت بسیار زیاد این تصویر با خودش موضوع را پیگیری کرد و توانست خانواده خود را پیدا کند./ ایسنا