آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۹
ورزشی
۹

انتخاب سرمربی خارجی برای تیمی که کمبود تفنگ و ساچمه دارد!

فدراسیون تیراندازی در شرایطی به دنبال جذب یک مربی شناخته شده برای تیم ملی است که این روزها ملی پوشان در اردو با مشکلی به نام کمبود ساچمه و تفنگ مواجه هستند!

گوران ماکسیموویچ گزینه هدایت تیم ملی تیراندازی دیروز برای مذاکره و عقد قرارداد با فدراسیون ایران وارد تهران شد. این مربی مدرک A مربیگری تفنگ از آکادمی فدراسیون جهانی دارد و عضو تیم ملی تیراندازی صربستان بوده است. ماکسیموویچ حضور در 5 دوره المپیک، قهرمانی رشته تفنگ بادی المپیک، کسب سه عنوان قهرمانی اروپا، سرمربیگری تیم های صربستان و یونان و کسب مدال های نقره و برنز المپیک توسط ورزشکارانش را در رزومه خود دارد.

قرار است به زودی در خصوص شرایط و نحوه فعالیتش در تیم ملی تیراندازی تصمیم گیری شود.

تلاش فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی تیراندازی در شرایطی است که این روزها کمبود ساچمه و تفنگ مشکلاتی را برای ورزشکاران در اردوی تیم ملی بوجود آورده است. روز گذشته خبرگزاری ایسنا در گزارشی یادآور شد: اردوی تیم ملی تیراندازی ایران از هفته دوم فروردین ماه جهت آماده سازی در رقابت های پیش رو برپا شد، اما تیراندازان از داشتن فشنگ و ساچمه کافی محروم هستند. آنها در حال حاضر تمرینات خود را خشک و تنها با 20 تا 30 فشنگ در روز پیگیری می کنند و اوضاع اردوی تیم ملی چندان خوب نیست.

تیراندازان ایرانی در حالی با کمبود ساچمه و فشنگ دست و پنجه نرم می کنند که سال مهم و پرترافیکی را روبه رو دارند. تیم ملی تیراندازی ایران جهت آماده سازی برای بازی های آسیایی جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان به دو جام جهانی مونیخ و کره جنوبی می روند و بعد از آن ابتدا به بازی های آسیایی اعزام خواهند شد و بلافاصله باید به رقابت های قهرمانی جهان بروند.

رشته تیراندازی یکی از رشته های مهم و پرمدال در بازی های آسیایی جاکارتا است و ملی پوشان این رشته باید برای کسب بهترین مدال ها آماده شوند اما شرایط اردوی تیم ملی برای این آماده سازی مناسب نیست.