آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
فصل دوم (موسیقی)

«شط رنج» بازی نوازنده المپیادی

نوازندگی تار یک طرف و شرکت در المپیادهای ریاضی طرف دیگر؛ چنین جوان باهوشی است علی قمصری که بزودی با یکی دیگر از آثارش قرار است روی صحنه هنرنمایی کند.

قمصری همچنان که در هنرستان موسیقی با نوازندگی دست و پنجه نرم می کرده با جبر و حسابان هم سر و کار داشته و دیپلم ریاضی فیزیک را گذاشته، کنار دیپلم مدرسه عالی موسیقی. البته گاهی هم لابه لای کارهای هنری و تمرین و نوازندگی و عشق به موسیقی، در المپیادهای ریاضی هم شرکت کرده است. حتما قبول دارید از چنین جوانی بعید نیست که در 18 سالگی ارکستری تاسیس کند! علی قمصری از پایان دوران دبیرستان و هنرستان به عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده در ارکستر خودش که «سرمد» نام داشته، فعالیت می کند و تا امروز قطعات بسیاری ساخته و آلبوم های متعددی روانه بازار کرده که از آن جمله می توان به نقش خیال، سرو روان، آب نان آواز، چه آتش ها، شور پریشانی، سرمستی و تنیده در خطوط موازی اشاره کرد. قمصری یک بار هم عنوان نخست جشنواره موسیقی جوان را از آن خود کرده است.

حالا این جوان پرشور موسیقی، از 29 فروردین با «شط رنج» که ترکیبی است از کنار هم قرار گرفتن ادبیات، نمایش و موسیقی در تالار حافظ روی صحنه می رود.

در این اثر نمایشی که با هم آوایی بهادر صحت، هاله سیفی زاده، حسین پیرحیاتی و مارال قمی اجرا می شود؛ سارا رسول زاده و حامد شفیع خواه نیز نقش آفرینی خواهند کرد.

شط رنج، با رویکردی تمثیلی تلاش دارد تا زوال ارتباط انسانی را به بیان فلسفی به تصویر بکشد. این اثر نمایشی که به قلم احسان افشاری نگاشته شده، ادبیات، نمایش و موسیقی را در هم می آمیزد.

کارگردانی این اثر را علی ساسانی نژاد و حامد شفیع خواه به عهده دارند و موسیقی این مجموعه را علی قمصری (تار)، کامران منتظری (تمبک)، عسل ملک زاده (کوبه ای)، امیرفرهنگ اسکندری (عود)، اشکان مرادی (کمانچه)، پریسا پیرزاده (آلتو)، فرشاد شیخی(هورن) و نرگس تقی پور(هورن) خواهند نواخت. کنسرت - نمایش شط رنج از 29 فروردین ساعت 18و30 دقیقه در تالار حافظ روی صحنه می رود.