آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

من

نمایش آمادئوس ظاهرا یکی یکی در حال دل بردن از چهره هاست. مورد آخر، شهرام ناظری است که دوشنبه شب پس از تماشای نمایش «آمادئوس» گفته بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

شوالیه آواز ایران به خبرنگار فارس، درباره نمایش آمادئوس به کارگردانی جواد مولانیا گفته: من نمایش آمادئوس را خیلی دوست داشتم، تحت تاثیر کارش قرار گرفتم و به نظرم باید دراین زمینه ها بیشتر نمایش و تولید محتوا داشته باشیم.

او با اشاره به این که به تئاتر علاقه مند است و هر زمان که فرصت داشته باشد برای تماشای کاری می آید، افزوده: کارهای بهرام بیضایی و حمید سمندریان را فراموش نمی کنم. این کارها بسیار مرا تحت تاثیر قرار می داد و امیدوارم مردم هم از کارهای پرمحتوا حمایت کنند.

ناظری درباره آمادئوس توضیح داده: این نمایش برای همه مردم می تواند جالب باشد، نه تنها روحیه شان را تغییر دهد، بلکه چون درباره موتزارت است که یکی از موسیقیدان های نابغه دنیا بوده، بلکه اطلاعات زیادی هم درباره موسیقی به افراد می دهد. امیدوارم مردم هم از این کار استقبال کنند.

او

در چند روز اخیر هم مفصلا درباره هفته هنر انقلاب در جام جم نوشته ایم و هم از بزرگداشت هدایت ا... بهبودی، نویسنده انقلاب. حالا این بزرگداشت برگزار شده و محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری طی این مراسم درباره او گفته: قدرت نویسندگی بهبودی در سال های اخیر با انتشار کتاب «شرح اسم» مشخص شد و امسال کتاب دیگری را از ایشان شاهد خواهیم بود که برای حضرت امام خمینی(ره) نوشته اند.

مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری هم در بخش تجلیل از هدایت ا... بهبودی، مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و نویسنده پیشکسوت ادبیات انقلاب عنوان کرده: اگر آقای بهبودی نبود نه دفتر ادبیات مقاومت و نه دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری وجود داشت و این را آقای بهبودی خط زده است. جایی گفته بودم آقای بهبودی معلم من است و از او یاد می گیرم؛ این را هم ایشان پاک کردند. جایی هم گفته بودم اگر بهبودی نبود دوهفته نامه «کمان» منتشر نمی شد و آن را هم ایشان خط زدند. خیلی چیزهای دیگر را هم خط زدند.