آرشیو پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۱
ایران
۱۵

3 راهکار دانشگاه فردوسی برای حمایت از کالای ایرانی

تاکید رهبری بر حمایت از تولیدات ملی و دستور و بخشنامه دولت به نهادها و سازمان های اجرایی کشور مبنی بر خرید کالاهای داخلی، از هم اکنون بسیاری از این نهادها را همسو با این اتفاق کرده است.

در همین راستا رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه برای تحقق شعار سال که سفارش رهبری و مبتنی بر حمایت از کالای ایرانی است؛ سه راهکار را در دستور کار خود قرار داده است. محمد کافی در گفت وگو با مهر افزود: اولین راهکار این دانشگاه، خرید ملزومات و نیازهای دانشگاه ها با تکیه بر کالای داخلی است تا از این طریق بتوانیم از کالای داخلی حمایت کنیم. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دومین راهکار این دانشگاه برای تحقق شعار سال کمک به کالاهای ایرانی برای ارتقای کیفیت و بهبود قیمت آنهاست. کافی تصریح کرد: در این راستا با بخش های تولیدی و صنعتی ارتباط برقرار کردیم و به آنها مشاوره های تخصصی ارائه می کنیم تا بتوانند در راستای بهبود کیفیت و کاهش قیمت های تمام شده کالا به نتیجه مطلوب دست یابند. وی عنوان کرد: راهکار سوم این دانشگاه برای تحقق شعار، افزایش مهارت آفرینی دانش آموختگان است که برای تحقق این امر، دروس عملی مورد توجه جدی قرار گرفته و ساعات این نوع درس ها نیز افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: در این دانشگاه دروس عملی بسیار مورد توجه است تا دانشجویان ما پس از اتمام تحصیل بتوانند براحتی وارد بازار کار شوند.