آرشیو پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۱
ایران
۱۵

روز ملی عطار با اجرای برنامه های ویژه در نیشابور کهن

شنبه هفته آینده 25 فروردین روز ملی عطار؛ شاعر و عارف پرآوازه ایرانی است و هرساله بزرگداشتی در این روز برای وی در شهر کهن و تاریخی نیشابور برگزار می شود. به همین منظور عباس کرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور اجرای برنامه های امسال روز ملی عطار را شامل بسته ویژه ای عنوان کرده که قرار است در روزهای 24 و 25 فروردین و با حضور 300 نفر از شخصیت های برجسته علمی ایران و جهان برگزار شود.

به گفته کرخی، در این روز پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان به تمام رایزنی های فرهنگی ایران در سراسر جهان مخابره می شود و در برخی کشورهای جهان آیین و مراسم ویژه بزرگداشت عطار نیشابوری این شاعر و عارف وارسته و شهیر ایران و جهان برگزار می شود.

وی در گفت وگو با تسنیم افزود: برنامه های روز ملی عطار نیشابوری با تشکیل ستادی منسجم از ادارات، سازمان ها و گروه های مردمی از روز 22 فروردین با برگزاری مراسم زنگ عطار با عنوان «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان عطار آغاز شده و امروز پنجشنبه ویژه برنامه (تور، کتاب، کودک و کوهستان پاک) توسط انجمن کتاب کودک و نوجوان سیمرغ در برنامه «نذر چهل کتاب چهل روستا» با حضور کودکان و نوجوانان موسسات خیریه جواد الائمه(ع) و علیرضا نوروزی هیمالیانورد نیشابوری در منطقه گردشگری بوژان نیشابور برگزار می شود.

رونمایی از مجسمه عطار نیشابوری ساخته استاد محمد حلاج و گلباران مقبره عطار نیشابوری با حضور مردم فرهنگ دوست نیشابور و مهمانان همایش و همچنین برگزاری نشست تخصصی عطار با حضور استادان حاضر در همایش و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری چون شعرخوانی و اجرای موسیقی در محل آرامگاه این شاعر در 25 فروردین از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای روز ملی عطار است.