آرشیو یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

من

شهرهای مختلف امسال میزبان کنسرت های کیوان ساکت هستند؛ همدان و ملایر و کاشان و بعد از آن شهرهای دیگر اما در کنار این کنسرت ها، ساکت دوست داشت برای جام جهانی هم قطعاتی بسازد اما گویا شرایط مهیا نبوده چون به مهر گفته است: همان طور که می دانید من طی سال های گذشته در زمینه های مختلف فعالیت هایی داشتم که یکی از آنها تولید و طراحی آثاری برای جام جهانی فوتبال بوده است. از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی هایی کرده بودم اما با توجه به لابی گری هایی که در این زمینه وجود دارد هنوز از من درخواستی برای ارائه کار نشده است. ساکت به ضرورت حمایت های مالی در این زمینه هم اشاره و اظهار امیدواری کرده نهادهای دولتی در این باره پیشقدم شوند.

او

چهره اش آشناست؛ در تلویزیون او را دیده ایم در کنار شهاب حسینی. سارا استروک سریال «مدار صفر درجه» را بازی کرده بود. ناتالی متی که در تئاتر فعال است برای دومین بار بعد از نمایش «بازگشت پسر نافرمان» به صحنه رفته بود با علی راضی همکاری می کند و قرار است این بار در نمایش «آنتی گون» از 16 اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود. او در دانشگاه سوربن تئاتر خوانده و در کنار تحصیل در دانشگاه، کارگاه های استادانی چون موریس بنشو، مارسل بوزونه و دومنیک بواسل را طی کرده است.

آنها

از روز سه شنبه همین هفته، آنها قرار است چهار روایت از مرگ اندیشه و هویت آدمی را در تماشاخانه دیوار چهارم به نمایش بگذارند. رسول حسن پور، بهمن وخشور، سارا تقوی، مینو ملکی، جلال محبی، امیررضا جلالی، ندا گلرنگی، علی نوبخت، رضا شرفی، حمیدرضا اسدزاده و مجتبی کاظمی بازیگران نمایشی هستند به نام «زیرصفر» که علیرضا سید نویسندگی و کارگردانی آن را انجام داده و فضایی کمدی و گروتسک دارد. در نمایش این بازیگران، زاویه ای گشوده می شود به آنچه بر سر انسان و اندیشه اش آمده از آلمان نازی تا لهستان کمونیستی و از ژاپن پیشرفته تا آمریکا.