آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۹
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

او

چند روز پیش در همین صفحه از جام جم خبر دادیم که نمایشگاه گروهی «سیاه و سفید» با انتخاب فریدون آو در گالری ایوان برپا خواهد شد؛ نمایشگاهی که آثار بزرگانی چون اندی وارهول و عباس کیارستمی را نیز در خود گنجانده است. حالا خبر رسیده که افتتاح شده است.

در این نمایشگاه آثاری متنوع از هنرمندان مطرح در کنار جوانان به نمایش درآمده است.

از بزرگان این نمایشگاه قبلا مفصل نوشته ایم، امروز می خواهیم یکی از جوان های این نمایشگاه را به شما معرفی کنیم: ندا زارع؛ هنرمندی که دی ماه سال گذشته نیز آثارش در گالری امکان به نمایش گذاشته شد.

او درباره اثر خود در نمایشگاه سیاه و سفید به جام جم می گوید: اثر من طراحی ذهنی است با تکنیک مداد و پاک کن. در واقع سعی کرده ام از پاک کن به عنوان مدیومی اثرگذار در این اثر بهره ببرم.

زارع می افزاید: «این اثر طراحی ای را که به ادراک و حافظه وابسته است سال 1387 خلق کرده و پس از ان توسط فریدون آو خریداری شده است.»

گفتنی است گالری ایوان سهم خود از فروش آثار این نمایشگاه را به یک خیریه معتبر اهدا می کند. گالری ایوان در نمایشگاه های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش پور، انجمن حمایت از کودکان کار، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه و بنیاد کودک اهدا کرده بود. اگر می خواهید آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه سیاه و سفید را ببینید تا 14 اردیبهشت وقت دارید خودتان را به گالری ایوان در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن بست حمید، شماره یک برسانید. فقط حواستان باشد گالری شنبه ها تعطیل است و جز این، باقی روزها از ساعت 16 تا 20 پذیرای مخاطبان است.

آنها

دیروز خبر خوبی به دست ما رسید؛ این که رکورد تازه ای در برگزاری نمایشگاه کودکان ثبت شده. خاصه که بدانیم این نمایشگاه آنها خیریه هم بوده است. خبر این که نمایشگاه خیریه «صدای مهربانی» با استقبال بیش از 1400 نفر بازدیدکننده در محل موسسه محک، توانسته بالغ بر 75 میلیون تومان بفروشد. این رویداد هنری که برای دوازدهمین سال پیاپی برگزار می شود، طی دو روز برگزاری توانست مخاطبان زیادی را متوجه خود کند. این نمایشگاه حاصل تلاش هنرآموزان آکادمی تارا بهبهانی بود.