آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۹
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
نوار زرد

راهنمای تخیل برای آمریکایی ها

شنبه ای که گذشت در همین ستون نوار زرد، ذوق مرگ شدیم از انتشار کتابی از آخرین گفت وگو با جی.دی.سلینجر؛ کتابی فوق جذاب که همراه است با شش گزارش عجیب و غریب از رمز و رازهای نویسنده محبوب و همواره رازآلود.

حالا به شما بگوییم که «آخرین گفت وگو و دیگر گفت وگوها» عنوان کتاب هایی است که نشر آفتابکاران با همین عنوان برای چند نویسنده منتشر کرده است؛ بنابراین عجالتا بدانید که ماجرا فقط به سلینجر محدود نشده و این انتشارات، سنت حسنه ای را پایه گذاری کرده است و این گونه کتاب ها قرار است مرتب منتشر شود. امروز می خواهیم نسخه ارنست همینگوی را از این مجموعه به شما معرفی کنیم.

آقای وقایع نگار

کتاب شامل گفت وگوهایی با ارنست همینگوی است که در چهار سال پایانی عمرش در مجلات و روزنامه های پاریس ریوی یو، آتلانتیک، هفته نامه استار و اسکوایر منتشر شده؛ مترجمش حسین کربلایی طاهر است. کتاب در 104 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و بهای ده هزارتومان چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

البته که ارنست میلر همینگوی را می شناسید، اما اجمالا بگوییم که او از رمان نویسان سرشناس و مشهور معاصر ایالات متحده آمریکا و برنده جایزه نوبل ادبیات است؛ از پایه گذاران یکی از تاثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع نگاری ادبی.»

راستی از همینگوی به فارسی چه خوانده ایم؟ داستان های بسیار زیادی از مجموعه آثار ارنست همینگوی به زبان فارسی ترجمه شده اند که مطرح ترین آنها: «پیرمرد و دریا»، «زنگ ها برای که به صدا در می آیند»، «وداع با اسلحه»، «برنده هیچ نمی برد» و «مرگ در بعد از ظهر» است.

عشق، شهرت و ماهیگیری

کتاب «ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوها» کتابی شامل گفت وگوهایی با همینگوی است که در سال های 1954 تا 1958 در مجلات و روزنامه هایی که گفتیم منتشر شده است.

در این مجموعه گفت وگوهای متنوع، همینگوی به طرز بی سابقه ای خود را از ابتدا تا آخرین مراحل زندگی حرفه ای اش آشکار می کند. در این کتاب، ارنست همینگوی به عشق، جنگ، شهرت، ماهیگیری و انضباط شورانگیزی اشاره می کند که قلمش را به حرکت درآورد و بینش های سحرآمیزی را در ارتباط با زندگی و حرفه نویسندگی ارائه می دهد.