آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۷
سینما
۱۱

تهیه کننده تنها انیمیشن سبد اکران نوروزی خواستار شد

«فیلشاه» را از اکران حذف نکنید

دو سه سال اخیر دوران خوبی برای صنعت انیمیشن کشور بوده و شاهد ساخت آثار زیادی در این حوزه برای اکران سینمایی بودیم. از ساخت «مبارک» گرفته تا اکران پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران یعنی «شاهزاده روم» همگی باعث شدند تا امیدهای بیشتری به صنعت میلیاردی انیمیشن ابراز شود. «فیلشاه» کار جدیدی است از سازندگان «شاهزاده روم» که توفیق این را داشته در نوبت اکران نوروزی قرار بگیرد.

ظاهرا بتازگی تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان تاکید کرده که این فیلم پدیده اکران نوروزی بود و ابراز امیدواری کرد آن را از اکران برندارند.

حامد جعفری، تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضعیت نمایش این فیلم گفت: پس از رشد 600 درصدی فروش «فیلشاه» در هفته آخر فروردین و ادامه این روند در هفته اول اردیبهشت ماه، این فیلم برای سومین هفته متوالی رشد فروش داشت تا در پایان هفته هفتم اکرانش تنها فیلم نوروزی باشد که همچنان روند صعودی دارد.

او ادامه داد: «فیلشاه» در حالی هفته پایانی اکران در سینمای سرگروهش را سپری کرد که توانست رکورد فروش هفتگی خود را بشکند و به فروش حدود یک میلیارد و 100 میلیونی در هفته هفتم اکرانش برسد.

جعفری با ابراز گلایه از کاهش سقف اکران فیلم های نوروزی در سرگروه های سینمایی گفت: با وجود این افزایش استقبال، براساس نظام نامه جدید اکران از این هفته باید سرگروه خود را واگذار کنیم و این در درجه اول به ضرر تهیه کننده بخش خصوصی است که حیاتش به فروش در گیشه سینماها وابسته است. این تهیه کننده اظهار کرد: متاسفانه از سوی مسئولان شاهد نگاه کمی و نه کیفی به اکران در سینمای ایران هستیم.

رئیس هیات مدیره گروه «هنرویا» ضمن درخواست حمایت مسئولان از این انیمیشن گفت: «فیلشاه» به عنوان نماینده سینمای کودک، توانست به تنوع اکران نوروزی کمک کند و طیف تازه ای از مخاطبان را نوروز به سینما بیاورد و از آنجایی که در اکران دوم نوروزی، جای فیلم کودک خالی است، ای کاش مسئولان از ادامه اکران این انیمیشن حمایت کنند و قوانین تازه اکران موجب تضعیف سینمای کودک نشود.

جعفری تاکید کرد: امروز «فیلشاه» در آستانه ثبت رکوردی تازه در گیشه انیمیشن ایران قرار دارد و به مرز فروش 5 میلیارد تومان رسیده است.