آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۰
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

چرا اذیت می کنید؟

راست می گوید آقای رئیس جمهور، چرا مردم را اذیت می کنید؟ اذیت کردن مردم اصلا کار درستی نیست. هرکسی این جمله دیروز حسن روحانی را شنید که گفته بود «مردم را اذیت نکنید»، سریع ذهنش رفته بود سمت بازار ارز و قیمت سکه و موسسات مالی ورشکسته که روزی نیست جایی سپرده گذارانش تجمع نکنند. با این حال وقتی مخاطبان فهمیدند منظور آقای پرزیدنت، نه این مشکلات، بلکه داستان اینترنت پرسرعت است، انگار آب سردی بر رویشان ریختند و دیگر هیچ!

شکست جریان نزدیک به عربستان در انتخابات لبنان از مهمترین خبرهای دیروز بود. این بنده خدا سعد حریری که چند ماه قبل فرار کرد رفت عربستان بعد معلوم شد ربوده شده و آنجا مجبورش کردند علیه ایران حرف بزند، حسابی از چشم لبنانی ها افتاده و حالا روشن است که علاوه بر پیروزی های میدانی مقاومت، پای صندوق رای هم مقاومت حسابی محبوب است و پیروز.

با نزدیک شدن به انتخابات هیئت رئیسه مجلس باز اصلاح طلبان اختلافاتشان شدید شده و بعد از آنکه دیروز گفته شد محمدرضا عارف قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست مجلس را ندارد، احتمالا چند چهره دیگر هوس رقابت با علی لاریجانی خواهند کرد. عارف، پیش از این در انتخابات هیئت رئیسه شکست خورده بود و اخیرا شایعه شده بود که قرار است شهردار تهران شود که باز مخالفت شد و نشد. حالا دوباره گویا تنور اختلافات در اردوی اصلاح طلبی داغ شده و باید دید انتخابات هیئت رئیسه این بار شاهد چه رقابتی است.