آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۰
ساخت ایران
۸

برگزاری نمایشگاه «کالای داخلی» راهکار حمایت از تولید در چین

نمایشگاه عرضه کالاهای داخلی، یکی از راهکارهای کشورهای جهان برای حمایت از کالاها و تولیدکنندگان داخلی و معرفی آنهاست. نمایشگاه صادرات و واردات چین، نمونه ای موفق در این زمینه محسوب می شود که سابقه ای 61 ساله دارد و در هر سال دو مرتبه برگزار می شود.

نمایشگاه China Import and Export Fair یا همان Canton Fair از سال 1957 یعنی 61 سال پیش آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه توسط مرکز تجارت خارجی چین (China Foreign Trade Centre) سازماندهی شده است و میزبان وزارت بازرگانی جمهوری خلق چین (Ministry of Commerce of PRC) و دولت منطقه گوانگدونگ (People’s Government of Guangdong Province) بوده است.

این نمایشگاه هر بهار و پاییز در شهر گوانگجوی چین برگزار می شود. از جمله مهم ترین اهداف این نمایشگاه، نشان دادن موفقیت های چین، افزایش تجارت چین و جهان و یافتن بازارهای بین المللی است.

تا به امروز 122 بار این نمایشگاه تشکیل شده و میزان صادرات آن به حدود 1300میلیارد دلار رسیده است. تعداد کل خریداران خارجی در این نمایشگاه نیز به 22/8میلیون نفر رسیده است.

مساحت این نمایشگاه بیش از 118 هکتار است. این نمایشگاه به وسیله ارتباط با مراکز تجاری و اتاق های بازرگانی و تجاری بسیاری از کشورها توانسته بر شهرت خود بیفزاید و سالانه شرکت ها و خریداران را از سراسر جهان به خود جذب کند.