آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۰
جهان
۶

آغاز چهارمین دور ریاست جمهوری پوتین

ولادیمیر پوتین، مرد قدرتمند روسیه روز گذشته به عنوان رئیس جمهور جدید سوگند یاد کرد تا برای یک دوره شش ساله دیگر به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد. این چهارمین مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای پوتین به شمار می رود. این مراسم در سالن سنت اندرو در کاخ کرملین برگزار شد.

سومین مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین در 7 می 2012 برگزار شده بود. حاضران در مراسم تحلیف سرود ملی روسیه را سردادند و پوتین در این مراسم بعد از سوگند، گفت: من معتقدم آینده موفق و در آرامش روسیه، وظیفه و مفهوم زندگی من خواهد بود.

وی ادامه داد: «وظیفه من است تا تمام تلاش خود را برای صلح و رفاه روسیه به کار گیرم. ما باید در حوزه هایی که همیشه قوی بودیم و همچنین در حوزه هایی که اقدامات کافی نداشتیم، توسعه داشته باشیم.»

ولادیمیر پوتین خطاب به اعضای دولتش گفت: افزایش درآمد واقعی شهروندان روسیه وظیفه ای اصلی برای رهبری کشور در سال های پیش رو خواهد بود. پوتین در ماه مارس گذشته بار دیگر به ریاست جمهوری روسیه برگزیده شد. رسانه های غربی از پوتین به عنوان «تزار عصر جدید روسیه» یاد می کنند. به گفته این رسانه ها پوتین پس از 18 سال حکومت یک بار دیگر دو روز بعد از آن که حدود 1600 معترض و مخالف خود را به بازداشتگاه سپرد، دور جدید ریاست جمهوری خود را شروع کرد.

رئیس جمهور روسیه در دور قبلی ریاست جمهوری اش در اقدامی مناقشه برانگیز شبه جزیره کریمه را از اوکراین در سال 2014 و بعد از برگزاری یک همه پرسی به خاک کشورش منتقل کرد و بعد از آن دست به کمپین نظامی در سوریه برای کمک به حکومت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور زد.

او وعده داده در دور جدید ریاست جمهوری اش، استانداردهای زندگی مردم کشورش را ارتقا دهد. طبق قانون اساسی روسیه، زمانی که چهارمین دور ریاست جمهوری پوتین در سال 2024 به پایان برسد او دیگر واجد شرایط نامزدی دوباره نخواهد بود.