آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۷
فرهنگی
۲۲

همراه با نمایشگاه کتاب تهران

سخنگوی نمایشگاه کتاب: حضور رهبر معظم انقلاب پایانی خوب برای نمایشگاه است

همایون امیرزاده می گوید: حضور رهبر معظم انقلاب دستاوردهای خوبی را برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و حوزه نشر به همراه خواهد داشت زیرا عالی ترین مقام کشور توجه ویژه ای به موضوع کتاب و کتابخوانی و بخصوص نمایشگاه کتاب تهران دارد؛ مساله ای که نشان از دغدغه های اصلی معظم له به حوزه نشر دارد. سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره بازدید روز گذشته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب گفت: در این دیدار صمیمی این فرصت به وجود آمد که از بخشی از ناشران عمومی بازدید و تازه ترین تولیدات حوزه نشر بی واسطه توسط ایشان ملاحظه شود. پربسامدترین موضوعات در حوزه کتاب و کتابخوانی، توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده و علاقه مندی شخصی ایشان به حوزه کتاب و کتابخوانی و رصد و دیده بانی درست این حوزه توانسته است مسائل مختلف حوزه نشر را تبیین کند. امیر زاده یادآور شد: حضور رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک پایان خوب برای سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قلمداد می کنیم و حتما این نکته را در نظر می گیریم که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتیم.

اختتامیه نمایشگاه سی و یکم با حضور جهانگیری

مراسم اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز ساعت 15 (شنبه 22 اردیبهشت) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سالن گلگشت مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نهایی شدن قرارداد 31 کتاب در طرح «گرنت»

ایوب دهقانکار، معاون طرح گرنت در حاشیه دهمین روز برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در راستای فعالیت هایی که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تقویت دیپلماسی فرهنگی دارد و منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترجمه معکوس و ترجمه کتاب های فارسی به زبان های دیگر، در رایزنی که با ناشران مختلف انجام شد قرارداد سی و یک طرح گرنت در نمایشگاه کتاب تهران امضا شد. به گفته او قرارداد سی و یک طرح گرنت در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای ترجمه آثار ایرانی به عربی و فرانسه در آفریقای شمالی منعقد شد.