آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۸
سینمای جهان
۱۰

یک اکشن کمیک استریپی در راه است

«شزم!» بی سر و صدا ساخته شد

نسخه سینمایی «شزم!» بی سروصدا جلوی دوربین رفت و چند روز قبل، کار فیلمبرداری آن تمام شد. تهیه کنندگان این اکشن کمیک استریپی ابرقهرمانانه قصد دارند مراحل فنی و پایانی آن را هم در سکوت کامل خبری انجام دهند. نزدیکان به کمپانی برادران وارنر می گویند این کار کمک می کند تا تبلیغات غیرمستقیم خوبی برای فیلم انجام شده و اشتیاق تماشاگران برای دیدن آن را افزایش دهد. دیوید اف سندربرگ کارگردان شزم! با اعلام خبر پایان کار فیلمبرداری فیلم، گفت که از حاصل کار بسیار راضی است و فیلم همان چیزی شده که او در ذهنش داشت.

او همچنین گفت مراحل پس تولید فیلم حداقل سه چهار ماه طول خواهد کشید. اضافه کردن جلوه های ویژه به فیلم که در اتاق تدوین صورت می گیرد، کار مراحل فنی آن را طولانی تر می کند.

کلید فیلمبرداری شزم! ماه ژانویه زده شد و در طول زمان فیلمبرداری، هیچ خبرنگاری نتوانست وارد محدوده فیلمبرداری شود. منتقدان به این نکته اشاره می کنند که از سال 2000 تا به حال، چندین بار بحث تولید نسخه سینمایی شزم! مطرح شد. اما هربار به دلیلی، انجام این کار به تعویق افتاد.

تعداد این تعویق ها آن قدر زیاد شد که اهل فن گفتند نحسی دامن داستان شزم را گرفته و هیچ وقت، نسخه سینمایی آن ساخته نخواهد شد! در سال 2014 برادران وارنر رسما اعلام کرد که بالاخره این فیلم را با همکاری شرکت دی سی کامیکز جلوی دوربین خواهد برد.

شرکت مستقل فیلمسازی نیولاین که قبل از این قرار بود تهیه کننده فیلم باشد، از خیر تولید آن گذشت و جای خود را به کمپانی برادران وارنر داد. رقم هزینه های تولید این اکشن ماجراجویانه اعلام نشده است. اما گفته می شود هزینه ای 130 میلیون دلاری صرف ساخت آن شده است.

زاخاری لوی از بین ده بازیگر نامزده شده برای ایفای نقش شزم، انتخاب و لباس ابرقهرمانانه این کاراکتر را به تن کرد.

مارک استرانگ هم دکتر تادئوس سیوانا دومین شخصیت مطرح داستان مصور شزم است. فیلم 5آوریل 2019 اکران عمومی می شود.