آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۸
سینمای جهان
۱۰

بازیگر ایرلندی علیه موجودات فضایی

لیام نیسن هم «سیاه پوش» شد

لیام نیسن دنیای فانتزی و اکشن سری جدید مجموعه فیلم «مردان سیاهپوش» را رهبری و هدایت می کند. این بازیگر میانسال ایرلندی تبار در کنار کریس همسورث و تسا تامپسن، سه نقش اصلی این کمدی اکشن علمی تخیلی را به عهده دارند. در حالی که هنوز معلوم نیست دو بازیگر دیگر دقیقا در نقش چه کاراکترهایی ظاهر خواهند شد، نوع نقش نیسن مشخص شده است.

او در قالب مدیر سازمان مخفی موسوم به مردان سیاهپوش ظاهر می شود، که مقر آن در شهر لندن قرار دارد. وظیفه این سازمان زیرزمینی دولتی، پوشش دادن کارها و فعالیت های موجودات بیگانه فضایی در کره زمین است. در داستان فیلم، موجودات بیگانه فضایی اجازه و امکان زندگی در زمین را پیدا کرده اند و به نوعی همزیستی مسالمت آمیز با زمینی ها رسیده اند. اما سازمان مردان سیاهپوش مراقب رفتار و کارهای آنان است و به مبارزه با موجوداتی می پردازند، که بخواهند امنیت کره زمین و مردم آن را مختل کنند.

نوع نقشی که همسورث و تامپسن در سری جدید این مجموعه کمدی اکشن به عهده دارند، هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و تهیه کنندگان فیلم درباره آن سکوت کرده اند. با این حال، گفته شده که این دو نقشی شبیه نقش های ویل اسمیت و تامی لی جونز (دو بازیگر اصلی سری اول فیلم) نخواهند داشت. همین نکته باعث توجه بیشتر رسانه ها و منتقدان به نقش همسورث و تامپسن شده است. در داستان سری اول، اسمیت و جونز دو مامور سیاهپوش بودند که با حضور در سطح شهر، مانع از اقدامات خلافکارانه موجودات بد ذات فضایی می شدند.

اف گری گری کارگردانی قسمت تازه مردان سیاهپوش را انجام می دهد. مت هالووی که در کارنامه اش فیلمنامه اکشن ابرقهرمانانه «آیرن من/ مردآهنی» را دارد، فیلمنامه مردان سیاهپوش را نوشته است. زمانی برای شروع کار فیلمبرداری تعیین نشده، اما 14 ژوئن سال آینده میلادی را برای نمایش عمومی آن در نظر گرفته اند. استیون اسپیلبرگ به عنوان مدیر تولید با این پروژه همکاری دارد.