آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۹۶
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

تضعیف خود به جای دشمن

در پاسخ به ادعای منتقدان مبنی بر اینکه ایران در برجام اشتباه کرد، یک کارشناس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در فضای مجازی نوشت: چرا به جای دیدن علت واقعی و ملامت دشمن خودمان را تحقیر و تضعیف می کنیم؟ وی در تبیین موضوع به خروج امریکا از نفتا، معاهده آب هوایی پاریس و معاهده آسیا- پاسیفیک در دوران ترامپ اشاره کرد و خروج امریکا از برجام را در این راستا دانست.

پیشنهاد تاثیرگذار

چند نفر از کاربران فضای مجازی به نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد کردند که یکی از برنامه های دیدار افطاری رئیس جمهوری، به دیدار خانواده های جانباختگان حوادث سال گذشته و اقشار آسیب دیده اختصاص یابد. این کاربران در این راستا حضور خانواده های جانباختگان معدن زمستان یورت، بازماندگان جانباختگان کشتی سانچی، نمایندگانی از کارگران هپکو، بازماندگان جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج و نمایندگانی از زلزله زدگان کرمانشاه را در این دیدار مطرح کردند. یکی از کاربران نوشت: گاهی شنیدن حرف یک دردمند از کمک سودمندتر است.

رشد 8 رتبه ای در 4 سال

برخی کاربران فضای مجازی گزارش اکونومیست از وضعیت دموکراسی در کشورهای جهان بر پایه بررسی 60 شاخص در قالب 5 محور شامل شیوه انتخابات،

تکثر گرایی، آزادی های مدنی، مشارکت و فرهنگ سیاسی را مورد توجه قرار دادند. به نوشته کاربران، بر پایه این گزارش رتبه ایران در سال 1396 در جهان رتبه 150 بوده که نسبت به سال 1393، هشت رده بهتر شده است.

انتقاد به تصویر دختر پادشاه

اقدام نسخه عربی مجله «ووگ» به انتشار عکس دختر ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان در پشت فرمان یک خودرو، در فضای مجازی با انتقاد مواجه شد. منتقدان نوشتند که تبلیغ ووگ عربی برای اصلاحات در عربستان زمانی انجام شده که شماری از فعالان حقوق زن در این کشور بازداشت شده اند. برخی کاربران شبکه های اجتماعی روی جلد ووگ عربی را با تصاویر فعالان بازداشت شده منتشر کرده اند.