آرشیو یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۲۹
زندگی
۱۱
زندگی

آتش به جان زلزله زدگان افتاد

آتش داغ تابستان بالاخره از محله فرهنگیان گر گرفت. به جان زلزله زدگان افتاد. ته مانده زندگی شان از زلزله را دود کرد و فرستاد هوا. همین چند روز پیش کپسول گاز در یکی از کپرهای برپا شده محله فرهنگیان، درست پشت خیابان دادگاه نشتی کرد. جرقه کوچک برق، کپسول را منفجر و در کمتر از یک ساعت تلی از خاکستر را روی دست ساکنان گذاشت.

چادر و تمام وسایل زنی 35 ساله در آتش سوزی از بین رفت، از ناحیه شکم و دو پا دچار سوختگی شد و الان در چادر همسایه اش زندگی می کند. او به جام جم می گوید: بعد ازظهر اولین پنجشنبه ماه بود که این حادثه اتفاق افتاد. وقتی آشپزی ام تمام شد اجاق را خاموش کردم. چند دقیقه از خارج شدنم از چادر نمی گذشت که دود سیاهی از چادر بالا رفت. به سمت چادر برگشتم تا پسرم را از آنجا خارج کنم. چادر پر شده بود از دود و هیچ جایی معلوم نبود، فرزندم را خارج کردم و برای خاموش کردن آتش دوباره به چادر برگشتم که خودم دچار سوختگی شدم.

آتش به چادر و کانکس های همسایه ها نیز کشیده می شود. مردم از هر طرف برای خاموش کردن به سمت آتش می دوند، کودکان توسط بزرگ ترها از محل دور می شوند، چند جوان کپسول های داغ شده در چادرهای نزدیک آتش را از محل دور می کنند. چند خانم با پتو زن جوان را که دچار سوختگی شده راهی بیمارستان می کنند. ماشین های آتش نشانی از راه می رسند، اما در تانکر یکی از این کامیون ها خبری از آب نیست، به هر شکلی هست آتش با کمک مردم و آتش نشانی خاموش می شود. پنج کانکس و هفت چادر و هر آنچه در آنها بود در کمتر از یک ساعت به مشتی خاکستر تبدیل می شود.

ساکنان چادر و کانکس های محله فرهنگیان می گویند شهرداری بعد از خاموش شدن آتش به محل مراجعه و تمام اسباب و اثاثیه را بار کامیون کرد و برد به جایی نامشخص. یکی از ساکنان می گوید شهرداری حتی اجازه نداد وسایلی را که نسوخته بود از میان خاکسترها جدا کنیم و همه را بار زد. خاکستر چادرها و زمین سیاه شده بر اثر آتش سوزی هم با یک کامیون سنگریزه سفید ماست مالی شد. فرماندار و شهردار با مراجعه به محل آتش سوزی قول کانکس و چادر های جدید را دادند، اما تا امروز خبری نشده است.