آرشیو دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۱۷۲
سیاست
۳

خبر

گفت و گو و همکاری راه حفظ توافق هسته ای است

ایسنا: وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: گفت وگو و همکاری کلید حفظ توافق هسته ای با ایران است نه تحریم. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای خود در پکن با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، تصریح کرد: توافق هسته ای با ایران دستاوردی است که به سختی و در نتیجه چندجانبه گرایی حاصل شده است؛ بنابراین باید با پایبندی به اصول گفت وگو و همکاری حفظ شود. برجام نقشی موثر در افزایش صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کرده است. هیچ دلیلی برای تخریب درستی و حرمت این توافق بین المللی وجود ندارد.

هدف جنگ بعدی باید بخش انرژی ایران باشد

تسنیم: فرمانده پیشین واحد اطلاعاتی 8200 ارتش اسرائیل می گوید که اولین هدف حملات سایبری در جنگ آتی با ایران و حزب الله باید زیرساخت های انرژی آنها باشد. طبق گزارش جروزالم پست، ایهود اشنرسون که در کنفرانسی سایبری در سرزمین های اشغالی سخن می گفت، بخش انرژی را «ستون مهم اقتصاد و شریان اصلی نظام» ایران توصیف کرد. به گفته اشنرسون، «به خاطر مسائل اخلاقی نباید به آب، غذا و بخش های بهداشتی حمله کنیم و به خاطر پیامدهای احتمالی نباید به بانک ها حمله کنیم. 11 سپتامبر بعدی باید بخش انرژی باشد».

ایران به میز مذاکره بازنمی گردد

تسنیم: به نوشته جروزالم پست، عاموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل، یکشنبه گفت ملاقات هفته گذشته میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به این معنی است که ایران احتمالا به میز مذاکرات باز نخواهد گشت. او این گونه نتیجه گرفته است که در نتیجه ایران غنی سازی اورانیوم خود را از سر می گیرد و به سمت ساخت بمب می رود. یادلین که در یک کنفرانس بزرگ سایبری در دانشگاه تل آویو سخنرانی می کرد، گفت: ایران هسته ای می شود، ترامپ به آن حمله نمی کند و این کار به دوش اسرائیل می افتد.