آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۱
اخبار کشور
۱۰

حمایت از کفش ایرانی 40 درصد افزایش یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد که با راه اندازی «پویش خرید کالای ایرانی» و استقبال مردم از این ایده در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) فروش کفش داخلی 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، صادق نجفی گفت: به طور قطع با ایده های این چنینی در زمینه سایر کالاهای ایرانی هم می توان به این موفقیت بزرگ دست یافت و به رونق اشتغال و تولید کالاهای داخلی کمک های شایان کرد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با تحریم های آمریکا به افسران کاربلد در حوزه صنعت و ایده های نو نیاز است.

نجفی تاکید کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره و تحقق آن نیازمند گفتمان مشترک دولت، مجلس و قوه قضاییه است.

وی بیان کرد: دشمن درصدد تضعیف روحیه صنعتگران است و ما با اتحاد و همکاری می توانیم شدت ضربه ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با مقایسه سرانه صادرات پوشاک کشورهای ترکیه و چین با کشورمان، گفت: در حالی که درآمد سرانه حاصل از صادرات پوشاک از ترکیه 140 دلار و چین 80 دلار است، این در کشور ما به 89 سنت می رسد و این در حالی است که با تشکیل کنسرسیوم و تقویت برندها تنها از استان آذربایجان شرقی می توان 3 میلیارد دلار صادرات پوشاک داشت و سرانه حاصل از صادرات آن را به 40 دلار رساند.

نجفی اضافه کرد: با ایجاد کنسرسیوم های قوی هیچ قدرتی نمی تواند ایران اسلام را تهدید کند.

وی همچنین ادامه داد: 90 درصد مجوزهای تاسیس صنایع در سال های گذشته به سرمایه گذاری منجر نشده و این به معنای آن است که در آن سال ها تنها کمتر از 10 درصد جوازهای تاسیس در کشور منجر به سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: صدور بی رویه و بی برنامه جواز تاسیس بدون توجه به ظرفیت ها موجب هدر رفت سرمایه ملی می شود و نبود آمایش سرزمین و محدودیت های موجود در تامین آب، برق و گاز در کنار اهلیت نداشتن متقاضیان دریافت جواز تاسیس از علت های به نتیجه نرسیدن طرح های صنعتی به شمار می رود.